Döden och andra saker jag skjutit upp

Blev inget bloggande igår..efter att ha stått ut på jobbet i några timmar var tanken att jag skulle skriva ner något intressant och tankeväckande som jag burit med mig så länge, men istället fick jag erbjudande om skjuts hem till mitt kära Söder, så jag tog det...tänkte skriva hemma, men orkade inte packa upp datorn (den liggger i samma väska som jag packade den i strax före jul när jag skulle upp till skogen)..det är ett hårt liv..
Jag orkade helt enkelt inte efter att ha tömt mitt vindsförråd och flyttat ner alla grejer till mitt källarförråd (jag vet..det låter som ett ALU-jobb, men det ska byggas lägenhet på vinden så..), tvättat 4 maskiner (givetvis kunde jag inte börja tvätta när min tvättid började..en annan hade slängt i tvätt strax innan tiden började så denna drog över tiden..nu var hon blond och vacker, så det gjorde väl inget..)..sedan var jag bara less på allt och ett inlägg i bloggen då hade blivit så svart att självmordsfrekvensen bland de som läser denna blogg antagligen hade ökat till oanat höga höjder...alternativt hade de flesta insett att de inte har det sämst i världen...det sitter en överviktig, sexuellt frustrerad 31-åring i en skrubb på Söder som otroligt nog har det värre..iofs..han har gjort 5 mål i en innebandymatch för sitt korplag...

Nåväl, efter all stress som varit med jul..försöka se upptagen ut på jobbet när jag bloggar och sånt så sa kroppen stopp imorse...den vägrade helt enkelt att vakna..vilket gjorde att jag kände mig utvilad när jag vaknade för första gången på flera veckor...det var även flera veckor sedan som jag försov mig nåt så förbannat.
På jobbet har vi flextid fram till kl 9:30...jag slog upp ögonen kl. 10:30..lite sent kan tyckas, så jag tog mig en dusch..ringde chefen och sa att jag var sen..sedan försökte jag ringa Håkki (mannen som skjutsade hem mig) för att fråga om vi skulle luncha i Kista när jag kom fram..jag har ingen frukost hemma och ingen mår bra av att jag inte äter något på en dag (möjligtvis jag då..)..fick inte tag på honom...
När jag hunnit till Västra Skogen ringde mobilen...det visade sig att även Håkki var lite sen...han var på väg in till jobbet då..hade han svarat tidigare hade jag kunnat åkt med honom..satan..
Å andra sidan när jag stod på Food Courten och skulle välja var jag ska äta (Nachos som alltid), så visade sig att Johan Salo & Sabrina var på besök, så det blev en ganska trevlig lunch iaf..jag kom in på jobbet 12:30..
Till mitt försvar kan det sägas att jag alltid haft en "fucked uped-dygnsrytm" och nu när jag inte sovit mer än 4-5 timmar per natt en längre tid tyckte kroppen att jag skulle vila lite längre idag...det är inte så att det finns ett berg med jobb som väntar på kontoret heller..jag har varit här i 3,5 timme och gjort lika mycket som jag gör på en tredjedel av tiden..ser fram emot semestern nästa vecka..trots att min dotter endast kommer att vara med mig 2-3 dagar, eftersom hennes mor har beställt biljetter till Disney on Ice mitt i nästa vecka...smart drag..men ska inte påstå att jag är överraskad...
En uppmaning till singlarna ute där: Ha så mycket sex ni bara kan, men använd kondom!! E ni inte rädda för att pitten ska trilla av kan ni tänka på att ni inte har ett skit att säga till om ifall ni ska bli pappor eller inte..det bestämmer det andra könet...bara att tacka och ta emot...samt betala underhåll...
I mitt fall var det lite turligt så att jag blev störtförtjust i min dotter första gången jag höll henne i min famn så jag var inte bitter mer än 3-4 år..

Egentligen känns det ganska futtigt att gnälla om mitt liv...jag lever i alla fall.
Detta utrymme borde ha använts till att skriva om en 41-åring som nyligen gick bort i cancer..och kanske dra med något om att det är nästan på dagen 4 år sedan min far gick bort i cancer, men jag orkar inte skriva om PEP..det är för många människor som har gått bort de här hösten. Människor som på ett eller annat sätt berör mig och får mig på ett uselt humör. Jag väljer att försöka minnas hur kul vi hade när vi skrev bildtexterna -98 på denna sida
http://surf.to/lascalafc
Nyktra var vi också..
Sedan ägnar vi en minut att tänka på Arne och Theres mor också...

Okej, det kanske var för mycket begärt..för det första att tänka på två för er helt okända människor..sedan det där med att tänka också..ni läser för fanken den här bloggen, er hjärnkapacitet kan få en amöbas att verka enorm..


"Om jag går från krogen med en hundring kvar..då är det inte jag"

Jerk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback