Home alone

Äntligen hemma...eller ja, kom ju hem igår kväll..om nu Malung är hemma..Jag växte visserlligen upp här, men har sedan dess bott i Stockholm i snart 6 år..jag spenderade många somrar i Sörsjön och där har jag också ett hus, samt stora delar av släkten, så var är hemma..får väl nynna på Paul Young's gamla slagdänga "Home is wherever I la my hat"..
I alla fall så kom jag inte direkt iväg till lunch..åkte ju med en musiker..det blir nog lite senare måste fixa ett par grejer..hämta ut lite skivor och så..så det blir ungefär kl.13...okej..hmm kanske ska äta lunch ändå..lite senare..kan vi säga 14-14:30 istället det e mycket nu..okej, så kvart i tre kom vi iväg från kontoret..då är det min tur..kan vi åka förbi Barkarby jag måste in och köpa ett svindyrt plastslott till min dotter..hon är tydligen ingen lesbian..så det blir väl ingen bollspelare av henne heller..sen kom vi iväg iaf..nu är risken stor att jag får leka med dockor under juluppehållet...det kommer nog gå åt mycket whisky tror jag..

I alla fall är i Malung nu och genast ser man någon gammal flamma och planer börjar smidas..hmm hon tittade lite väl länge på mig och vad intreserad hon var av att veta vad jag gör nu för tiden..kanske man skulle...sedan i minutenkön...Kennys syrra klädde helt klart av mig med blicken..troligen gick hon bakom banken och spydde sedan, men ändå..
Så frågan är varför i helvetet tror jag fortfarande att jag är en smal tonåring med charmlockar?
Jag e en gammal fet man med vitt skägg och de gråa håren har börjat dyka upp..lik förbannat rodnar jag som en lågstadietjej, så fort jag pratar med någon från det andra könet..eftersom de pratar med mig måste de ju vara intresserade av mig, de ligger på sängen i sina rosa flickrum och skriver mitt namn i deras böcker gång på gång...ibland varvar de med att skriva "Fru xxxx Eriksson" och fnittrar glatt..e det inte så?
Eller har de vuxit upp och frågar bara för att vara artiga och sedan när jag gått tänker de "Fan, vad fet han blivit..tur att inte det blev något, jag är glad att han flytt kommunen.."
Är det så att kvinnor växer upp och blir ansvarsfulla medborgare som tjänar sitt land och tar hand om familjen..finns de nu för tiden?
Visserligen vet jag att de mognar snabbare och börjar få bröst innan vi pojkar ens vet vad det är för något, men som en vis man sa en gång "Flickor växer upp mognar snabbare än pojkar eftersom ogräs växer snabbare än en bra skörd", men ändå..rodnar de också och tänker fula tankar så fort de träffar en grabb från förr?

Skitsamma egentligen, i eftermiddag åker jag upp till Sörsjön och där kan man stanna ett halvår och ändå se färre vackra kvinnor än man gör på en tunnelbanefärd till jobbet..så ensamheten torde fortsätta ett tag till..i år har min kära mor lanserat tanken att vi ska äta först vid sextiden på kvällen för att storebror ska kunna vara med..lillebror är kvar i Karlstad, så det blir bara jag, mor & morbror annars, så visst jag förstå tanken, men vad fan ska jag göra fram tills dess??
Maten ska vara klar efter Kalle Anka..det kommer att bli en jul som när man är liten..en enda lång dag av leda innan julklappsutdelningen...

Nåväl, ska göra mig klar för lunch med Humle & Dumle..eller Humfe & Palle om ni så vill...Dalle och Bäcke alltså..

"No question about it, I'll for sure will die alone"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback