Apor, lösnummer och tråk...

Ganska nyss hemkommen från derbyt...det smärtar att erkänna, men 0-0 var nog rättvist...


Det roliga är att gårdare alltid visar att de är idioter...denna gång var det Mattias Jonson (tänkte skriva att han fick hjärnsläpp, men det vore lite väl smickrande) som fick spel...är bara glad att domaren den här gången hade kuk nog att ge honom rött kort fast han fick lite ont stackarn...psykolog vore ett passande straff..hoppas han blev skadad på riktigt...ja va fan...vem bryr sig..han har aldrig varit bra i landslaget ändå..han kan springa..punkt...kolla vm 2002...vem fuckar upp det för Sverige??...mupp-jonson...


För ett par år sedan när Markus Karlsson (sveriges långsammaste mittback) fick spel och trodde att han kunde hinna för Max von Schlebrügge (sveriges snabbaste mittback) och skallade Max, så han bröt okbenet fick han bara gult kort eftersom Mupp-karlsson fick ont i huvudet (sågspånen svällde väl..)..typiskt fegbeslut av domaren..avstängning ett par matcher hade varit rätt i det fallet..men men...Bajen e bäst ändå..


Väntar nu på att klockan ska bli kvart över tolv så jag kan se på sporten på 24:n...vill se sista chansen Bajen fick..hur nära det var..


Obs...imorgon i Aftonpladdret kommer det återigen att stå om rasistattacken mot jyrgårns målis för att bananer slängdes in mot jyrgårns mål...eftersom pladdrets reportrar är i gemen okunniga om traditioner så..vi tar det en gång till...Djurgården->Skansen->apor->bananer..någon som ser kedjan?..en tradition som började långt innan jyrgårn hade en färgad målis...men det säljer ju inga lösnummer..


Apropå lösnummer...det vore trevligt..lösnummer, prenumeration..whatever...är villig att pröva det mesta...just nu blir det knappt att jag läser på nätet...

Nej..åh..förresten dök upp redan kvart över nio på jobbet idag..som tur var hade jag inte slagit av mp3-spelaren än när Moderattant, 32, sa sina spydigheter över hur tidig jag var..eller något sånt...sen hade jag en perfekt plan för hur jag skulle jobba under dagen..slogs i spillror nästan direkt..6 nya förfrågningar på en dag...kul....det kom in 2st förra veckan..nu rasade det in...sedan fick jag svar på en materialdeklaration som ska registreras..helt plötsligt blir jag jättestressad...hade tänkt gå på spinning på onsdag..känns som om jag får skippa det...vi får se....

Avslutar bra iaf..med ett möte..först hade chefen tänkt ha det på torsdag eftermiddag..det hade moderattant ändrat på innan jag dök upp idag..sedan kom jag...hmm möte mellan 10:30-11..tåget går 11:45..lite för lite tid för att kännas tryggt..ska hinna få i mig lunch också..så jag fick mötet ändrat till kl.10...blir det ett halvtimme långt möte är det bara att dra upp till skogen sedan....

"Bajen va namnet
Fotboll e vårt spel
Söder adressen.."

Jerk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback