Bira, bira, bira..bärs, bärs, bärs...

Lyckades vakna i tid i morse trots att jag inte hade mobillarmet på..puuh....jobbade och slet ganska hyggligt..visade upp min erfarenhet..läs jag har suttit på samma stol i helvete för länge...

Fick tillbaks papperen från utvecklingssamtalet också..skulle läsa igenom och sen skriva under..hann inte läsa det dock...särskilt mycket..jag hann bara med början..Jerker måste bättra sig med att komma inom flextiden..Jerker har upplevts som gnällig och "negativ" av andra på sistone..fortsätter resten av papperet likadant så har iaf jag och chefen varit på olika utvecklingssamtal den saken är klar...iofs..det kanske står bättre sedan...annars kan jag väl kyssa den lönehöjning jag förtjänar good bye...å då jävlar blir det gnälligt...

Varför håller du inte bara käft, jobbar på och ler då? Tja..efter 3-4 år utan att få den lön man förtjänar blir man ganska trött på skiten...liksom varför i helvete ska jag ens försöka längre..måste nog bort snart innan jag helt ruttnar bort i bitterheten...

Ja men, byt jobb då!! Jävligt lätt...har inte bestämt mig än vart jag ska bo...Sörsjön eller Sthlm...nu verkar det iofs som att jag måste ta Sthlm åtminstone ett år till pga dotra..sedan hade jag tänkt att nästa jobb ska jag verkligen vilja ha och inte bara byta för bytandets skull..under de senaste tre åren har jag då och då letat jobb lite löst..inte sådär allvarligt direkt och det enda riktigt intressanta jobb som jag hittat (och faktiskt sökte till) var på Unibet..i London...man skulle sitta och surfa på nätet och leta uppgifter på olika spelobjekt till de som ska sätta oddsen..helt underbart..tyvärr skulle man också kunna bygga upp en databas åt dem..eftersom de saknade den kompetensen..så där sprack det..sökte ändå..kunde ju alltid hoppas...

Igår läste jag "krav" på de anställda i Kina på intranätet vårt..intranätet är globalt, så jag gick in på deras sida när jag letade adressen till vårt Peking-kontor...skojar du att jag är glad att jag inte är kines...du måste lämna alla möjliga telefonnummer så att företaget kan få tag på dig i händelse av kris på jobbet...du ska när som helst vara beredd på att du får byta avdelning (kanske inte så farligt..händer väl här också..) till sist..du ska när som helst vara beredd på att du kan få byta placeringsort...liksom..schysst..det är inte till att ha familj där heller...sorry..vi ska flytta till Shanghai...börja packa jag börjar där på måndag...slipper jag här iaf...

Fast vi gjorde några flummiga värderingar för några år sedan...har slängt det där papperet i någon byrålåda någonstans...hade det faktiskt framme som den mönsteranställde jag är fram till ett lönesamtal..sedan tröttnade jag av...och slängde skiten i någon byrålåda...fan, det är för mycket arbetare över mig..bita ihop, ta skiten och stanna..måste bli mer stockholmsk..hora runt överallt..jobba högst två år på samma ställe..så höjer man lönen..inte genom lojalitet...

Trista är att om de skulle behöva anställa en ny istället för mig skulle de få höja lönen med typ 3 papp direkt..för någon utan erfarenheten som jag har...kanske teoretiskt bättre, men jag har 6 års slit med förfrågningar och skit innanför västen..får nada betalt för det..

Nu när jag har gnällt så jävligt och varit negativ slutar det väl med att jag till slut får den lön jag ska ha...vad fan ska jag då gnälla på?? Skatten?...Kan iofs alltid fortsätta mitt korståg (lustigt ord att använda för en som varken är döpt eller med i svenska kyrkan) mot miljöpartiet...deras devis måste vara "För glesbygdens utarmning mot 1800-talet".

"Nu är den här inte alls speciell
En helt vanlig kväll, bara en vanlig kväll"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback