Do me real good..

Tema fetma på svt...känns stort på något sätt (förutom det uppenbara då..)..en temakväll bara om mig..äntligen har jag fått det erkännande jag alltid sökt...

Vägde mig idag...85 kg...wow minus tre kilo på tre månader...vilken weight-loss...går ju jättesnabbt detta..börjar nästan tröttna...men ska väl försöka hålla i..nu gäller det bara att jag får en nog bra lönehöjning så jag har råd att träna i höst också...friskvårdspengarna har jag ju bränt på det första halvåret...

Köpt innebandyklubba idag också...blev lite mer än tack och ha en bra dag...gick till en innebandybutik...ska köpa en ny klubba...letar du efter något särskilt? En billig...förklarade det med att mina brukar möta målstolparna lite för ofta...jasså, du är en sån spelare...var spelar du..Dålä IBK...korpen...skriv här...tack..trevlig helg..du också....

Sedan gick jag ner till Kanalplan...underbart att sitta där i solen..nästan hela tiden..första ordet jag yttrade? Sirius...klubben dit Rytterbro gick..de raden nedanför mig satt och spekulerade..fick leda dem rätt...

Sedan var det något JAAA...NEEEJ...sluta filma bonnjävel...avslutade med BRA DOMAREN..när han återigen blåste någon horribel frispark...muttrade annars mest..Castro-Tello var lysande..mina fördomar om E-tunabor fick sig en knäck..har alltid haft känslan att de är hårt arbetande brukspojkar som spelar tufft, men ärligt...sällan hostar hackspetten....visade sig att det var ett gäng kärringar som mellan sina horribla filmningar försökte sparka benen av Talangerna...sedan att Andreas "Judas" Alm gör det matchvinnande målet på en felaktigt dömd straff (filmning igen..) på övertid gör det hela bara värre...gick hem fort som fan...inte bara för att jag var sur..hade tvättid också...

Nåja...får väl hoppas att det var enda segern för dem...hatar verkligen filmningar...när det sedan är så hårresande dåligt och domaren inte agerar blir jag ännu mer upprörd....de hade en klack med sig också...trodde de var från Åshöjden först...bonnajävlar...en medelålders gubbe går nerför läktaren ställer sig mot "klacken" okej, nu tar vi tvåan..ta i nu..Sassa brassa mandelmassa, vi vill höra nätet rassla...blev full av skratt...inte riktigt samma tryck eller fantasi som på Söderstadion direkt...Apa IF kanske har något att lära sig där..men inga andra sthlms-lag...

HTFF? Nja...ett par a-lagare som talade om Åke "Plutten" Andersson och när de kolla på SM-final i hockey på Kanalplan...då snackar vi forntid....

Självplocket på systemet..gissa vad som snattas mest på Östermalm? Champagne, whisky & Jägermeister..otippat?..nja...
Systemet på Folkungagatan då? starkvinet Rosita...en av de produkter som ger högst procent alkohol till lägst pris...känns som om gamla traditioner håller i sig...

Super size me förresten...skrämmande film...men den funkade inte riktigt på mig...jag blev sugen på mat...funderar på att gå på Mickey D's imorgon...blev verkligen sugen...

"Jag vill ha blommig Falukorv till lunch mamma
nåt annat vill jag inte ha"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback