Ensam i min guldgruva..

Det är fredag idag...big brother-dag...och jag är mörkrädd...kanske ser jag bara på det för att känna mig lite bättre...å andra sidan...man kommer långt med ett schysst utseende...jag själv får förlita mig på brains & money...så jag har följdaktligen inte kommit så långt här i livet...

Å andra sidan..enligt en mäklare sitter jag på en guldgruva...ja inte röven då..om den inte vore värd sin vikt i guld vill säga, då jävlar...alltså..grannen mitt emot har sin lägenhet ute för försäljning..det är en etta på 32 kvadrat med balkong...2 kvadrat mindre än min, men med balkong...igår mejlade jag mäklaren och frågade hur det gick med budgivningen...det var då han skrev att jag satt på en guldgruva...i torsdags var högsta budet på 1,5 mille..och då var det 3 budgivare kvar....apuh...mckt stålar e det...en halv miljon mer än jag köpte min för..det är då min hjärna börjar spinna på att sälja lägenheten...hmm..en halv mille...100 papp till mäklaren och homestyling...det blir 80 papp i vinstskatt..hmm..med det jag har amorterat får jag ca 380 tusen att leka med....eeh...få se köpa ut lillebror och renovera kåken som fan...köpa bil och skoter..utan att ruinera mig..

Visst..det blir antagligen till att belåna halva huset, men ändå..nyrenoverad kåk..schysst bil och hygglig skoter...kanske till och med har råd att importera en käresta (det torde vara enda chansen..)..och hund ska det va också...sen får jag väl bli en riktig glesbygdsbo och köra lite sgt (ni får läsa förra inlägget för betydelsen..visserligen hade det blivit kortare om jag skrivit det direkt, men inte lika drygt och besserwissrigt..)...fast då fastnar man återigen i mantrat..jobb då? och avståndet till Söderstadion hur ska du fixa det?...vet fan inte...men om jag blev snuskigt rik..då kunde jag åka helikopter mellan sthlm och Sörsjön...någon som vill sponsra mig?

Chulls..du hade drygt 60 spänn som du ändå inte kunde gör något med..vad sägs om att sponsra en fattig gammal man, så han får råd med en helikopter?

Någon mer som känner sig manad? Kom igen nu..det är för en god sak..mig..lite schyssta kan ni väl vara?

Nähä..jaja..får fortsätta leta tomburkar då....

Fan, idag jobbade jag länge...gav upp kvart i sex..då var bara chefen kvar..tänkte jag skulle slå honom idag, men orkade inte riktigt stå ut...jaja...gick lite plus iaf..var inne redan kl.9 i morse..då kan ni väl ge er fan på att kaffemaskinen var trasig så jag fick inte min varma choklad som brukligt är...igår var jag också på väg att komma i tid...då är det någe signalfel vid t-centralen och tuben tar 20 minuter dit..istället för normala 8...suck...så var den flextiden all...

Jaja..talade med Mange, the main man, ikväll..han undrade när jag skulle flytta hem igen...som vanligt alltså...han var impad över att jag börjat träna..gott så...

"Where ever I lay my hat..that's home"

Jerk

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Att va ensam i en guldgruva låter inte alls illa :o)

Postat av: Jerk

Mja..det finns väl roligare saker..det är nu jag ska skriva något inspirerande som hellre fattig på pengar och rik på kärlek än tvärtom antar jag, men jag skulle gärna nöja mig med ett av alternativen just nu..

2006-04-09 @ 13:30:55
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Charlotte

hahaha jag hittade hål att stoppa de där 60 kronorna i, men nästa gång det sker ska jag tänka på dig!

2006-04-09 @ 21:31:33
URL: http://chulls.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback