Från plus till minus..

Mitt uppdrag att utveckla mig själv fortsatte idag...jag har tre feta pärmar med olika recept..tog ner dem från hyllan och började kolla lite..slutade med en omelett (den fanns inte i pärmen..alla omeletter hade så mycket grejer i sig som jag dislike..)...har tänkt utveckla min matlagning lite...behöver ha fler vardagsmaträtter...känner att det finns för få...

Visst jag har börjat käka blodpudding, men alltså...jag kan laga mat, men för få olika rätter..det är inte så lätt heller är lite kräsen...svamp går fetbort..fisk..mja..känns sådär...kyckling är gott, men jag har aldrig något sug efter det..

Jag gör i stort sett bara min gryta, Lasagne och någon rätt till..typ cheese steak..annars är det vanligt trista falukorv och makaroner...kötbullar och makaroner..köttbullar med kokt potatis och min egen sås (tänker du på något snuskigt där borde du rannsaka dig själv..och om du är kvinna är du välkommen hem till mig på middag)...någon gång köttfärssås och spagetti (är aldrig nöjd med min köttfärssås..vet inte var det går fel..)...ja..just ja...lagar även stekt fläsk och mjölkstuvade makaroner (det är mumma..iofs..jag lagar ju ingen mat till mig själv som är äcklig...skulle va lite för skruvat..)..

Nåja..utveckling behövs som sagt...jag räknar inte älgbiff med grönsaker som så mycket utveckling..eller sallad, som jag också börjat med...det behövs fortfarande mer...så nu ska recepten gås igenom och förhoppningsvis hittar jag något som jag kan använda till helgen..testa på mig själv i min ensamhet (sorgligt, patetisk..ni får välja själv vad ni vill kalla det..)..

Varje gång jag läser något recept på viltkött så är det svamp med...men kära nån..ni har fan sämre fantasi än jag!!

Dotra var rolig i helgen också..hon får använda saxen hos mig..jag behövde den när jag lagade mat igår...då hade hon gömt den under en kudde i soffan..jag skällde lite på henne..sedan när jag höll på och lagade mat kom hon in i köket och sa "Pappa, du måste komma och titta vad jag gjort i rummet"...hmm..lite skeptisk och misstänksam går jag in där..hon har städat hela skiten...det brukar se ut som ett bombnedslag därinne..när hon är där..och jag brukar (med min gnälligaste röst) försöka påtala för henne att hon ska plocka ihop de saker hon slutat leka med innan hon drar fram något annat (favoriten? Fia med hutt spelet..)...jag berömmer henne och hon skiner upp som en sol...den enda feminina varelsen i hela världen som bemödar sig med att vilja se mig glad...synd att incest är förbjudet (ett skämt..lugna er..)..

Iaf..när hon gått och lagt sig på kvällen sätter jag mig tillrätta i soffan..ska rätta till ett par kuddar..då känner jag det..hon har inte bara klippt sönder en massa papper..en rejäl hårtuss hittar jag också..känns som att det var därför hon gömt saxen...

Sedan var hon helt obstinat då hon kommit hemt till sin mor ikväll...hon ville ha saxen, men hennes mor vägrade...då drog dotra till med storsläggan "Det får jag hos pappa"..det trodde inte hennes mor på tydligen...men det är ju sant...underbart..vi underminerar varandras uppfostran återigen...

Vet inte..det kändes ganska bra med dotra i helgen igen...även om jag alltid har en stund då jag är riktigt less på henne....blir trist då hon flyttat till Ålahuvudland...blir ju inte lika ofta som vi kommer att träffas...det fattar vem som helst...det funkar inte med flyget...det är för dyrt...blablabla floskel..kan man sätta ett pris på sin dotter...ja...det är skönt om man kan äta sig mätt...och kanske unna sig själv något ibland...typ en skjorta vart tredje år...

Sådär ja, slutade ett från början positivt inlägg med framtidstro med riktigt neggiga tankar..kan jag lika gärna berätta om innebandyn ikväll också...jodå, foten höll (stukade den tidigare i veckan..har fortfarande lite ont..), men i övrigt så fortsatte jag i samma spår som vanligt efter jul...jag sög helt enkelt..

"Jag vill ha blommig falukorv till lunch mamma
Nåt annat vill jag inte ha"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback