Kvinnor & alkohol..

Kvinnor är omöjliga att göra till lags..gick med dotra på hockey idag...vi såg på Ryssland-Tjeckien...hon var nöjd direkt efter matchen,,,vi höll på Ryssland och de vann...men sen...hon såg att andra ungar sprang omkring med flaggor....pappa, varför köper du ingen flagga till mig? Nej, har inte råd..är du inte glad att vi gick på hockey iaf? mutter mutter...så vi åkte förbi ön på vägen hem och fortsatte till Centralen..så gick vi till Derbybutiken och hon fick ett Bajen-nyckelband av mig..det hjälpte ett tag iaf...

Sen kom vi hem...då ska jag se Sverige-Finland på tv:n...men då kommer inte jag hinna se nånting..ööh..du såg på tv två timmar innan jag vaknade..och du fortsatte att titta på tv innan vi åkte till Globen..du har nog sett nog nu..du får titta när hockeyn är slut...mutter..mutter...det släppte efter ett tag iaf...skönt nog somnade jag under hockeymatchen..så jag missade nästan hela sista perioden..det tär på en att passa upp på kvinnfolk...men hon ville hjälpa till då jag lagade hennes favoritmat...min älggryta...

Hon e för underbar ibland...speciellt nu när hon sover...tyst och söt...en drömtjej helt enkelt...tills hon vaknar imorgon...

Har nyss suttit i telefon med en sån som jag lovade att jag inte skulle hålla på och flirta med någe mer...en upptagen kvinna alltså..försöker locka ner henne till sthlm...fast eftersom hon inte har en tanke på att lämna sin pojkvän då han har så god hand om barnen är vi överens om att hennes moral måste försämras drastiskt innan det kommer att hända...min moral?? Tjena..jag e väl man...eller ja...av hankön iaf..

Imorgon e det Valborg..måste leta rätt på någon brasa vi kan gå till..är själv inte så mycket för det, men dotra kanske är det...Valborg sägs ju vara en riktig fyllehelg bland ungdomarna...sjäv stannade jag oftast hemma...tyckte inte det var något särskilt..stoltserade länge med att jag aldrig varit full på Valborg tills jag hittade en gästbok i en stuga på Ski & Rock i Sälen..hade tydligen varit på besök en Valborg ett par år tidigare...jaha..då var det kört..kan jag väl kröka på då...

Ski & rock var ju en dundervecka när man var ung..full 5 dagar i sträck...vakna..ta sig en öl..släpa sig till någon lunchbuffe och fortsätta partyt...sen tog det en vecka innan man hade en fungerande kropp igen...

Ett år var riktigt jävligt...först kom jag och ett par till upp en dag senare än de första, så det första vi fick se var att reningsröret hängde i trappen..de hade inte hunnit rena spriten innan de åkte upp..sedan ser jag en femlitersdunk med San Fransisco..bara att ta för sig...några timmar senare hade en legat halvt utslagen på gräsmattan utanför stugan...naken...och eftersom Jürgen Klinsmann hade kört hårt med sin målgest då han glider på magen (den Anja Pärsson numer kallar sälen) så skulle vi också göra det..sprang i hallen, slängde sig på mattan och gled på magen...

När det var dags att gå till krogen kom jag och Dalle på att vi skulle ta en "genväg" genom skogen och pulsade i 3 decimeter snö med finskorna på...när vi kom fram visade det sig att det gick en väg rakt från stugan till krogen...

När krogen stängde gick jag och Mange och letade efter nån efterfest i vilken stuga som helst..vi misslyckades, men vi hittade Långshyttans spelarbuss..detta förhatliga Långshyttan..så vad göra? Tja, det enda rätta..vi snodde backspeglarna..när vi kom hem la vi dem bredvid toaletten..så man kunde se bakåt när man körde buss...till sängs vid fem på morgonen..upp runt 12 och spela Fia med hutt..dricka violshots..så gick det på i fem dagar...synd att man blivit äldre...

"I love Rock'n'roll
so put another dime in the jukebox baby"

Jerk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback