Miljöpartiet - Muppartiet om du frågar mig...

Webblogg hatar mig fortfarande..nu verkar även Telia sällat sig till den skaran..tack för kaffet liksom..sitter och filar på ett långt och genomtänkt (njaa) inlägg sedan fuckar skiten upp sig igen..så då blev det inget av det inlägget heller och jag är på dåligt humör...

Fint tillfälle att slakta (spännande ordval) miljöpartiets rovdjurspolitik...de vägrar lätta upp paragraf 28 så att man får försvara sin hund..ja..om inte vargen kommer tillbaks och ska döda den igen då...då får jag skjuta enligt dagens praxis...

Motiveringen? Jo..problemet är de jägare som förespråkar en nollvision och om propagerar för SGT (skjut, gräv & tig) enligt Åsa Domeij är risken att de skjuter en varg och skyller på att den angrep en hund..

Suck..visst finns de...men som vanligt med extremister är de en minoritet..nästa steg blir att förbjuda fotboll eftersom det visst finns huliganer som slåss med varandra...eller det kanske kommer ett förslag om att Sverige ska bojkotta VM för att protestera mot slavhandeln?...oj...shit det var visst inget fantasifoster...bra Jämo...klart fotbollen ska ta första steget..inte makthavarna...

Jag ska erkänna...jag ser gärna en nollvision..alternativt att vargen ska finnas i hela landet och inte som nu i typ tre län...jag ska också erkänna att om en varg är på väg att angripa min hund skulle jag skjuta...men enligt miljömupparna ska jag stå och se på om vargen angriper hunden...undrar vad min dotter skulle säga om det? Jag kommer hem från skogen utan hunden och hon undrar var den är? Nog fan blir hon också jävligt ledsen...

Men, det ordnar sig nog...man ska ju få bidrag för vallpojke eller piga, sätta sändare på tamdjur...ja, jävlar ja..det hjälper mig när jag är ute och jagar...bra tänkt Åsa...

Det är sådana muppar som gör mig rädd...känns helt plötsligt som meningslöst att flytta upp till skogen...om jag ska va rädd för att hunden ska gå åt varje gång jag ger mig ut och jagar har jag ingen större lust att skaffa hund...om jakten blir sämre känns det också mindre meningsfullt att flytta upp..det är visserligen dit muppartiet vill komma..de är inte nöjda förrän hela Sverige ryms inom tullarna...

Sen var det en sak till...de hotade med att vägra sätta sig till bords för budgetförhandlingarna om Sossarna skulle göra en ändring av paragraf 28...vad fan har paragraf 28 med budgeten att göra?

Suck det är sorgligt att ett gäng linsätande dreadlocks i sthlms innerstad har en sådan makt i Sverige idag...jag förbannar åter Lars Törnman och hans missnöjesparti som lyckades sno ett mandat av vänstern i norra Sverige och därigenom gav miljömupparna vågmästarrollen...suck suck...grattis Moderaterna..ni behöver inte ens föra en valkampanj..det räcker med att låta miljöpartiet göra det...säker seger...och Sverige står snart åter på ruinens brant...

"Fan fan fan
det skulle varit du"

Jerk

Kommentarer
Postat av: alfio

jag trodde alla jägare var rovdjurshatare.

2006-04-10 @ 09:43:19
Postat av: Jerk

Mja..samtidigt håller sig de flesta jägare till de lagar och regler som finns, men mp:s världsfrånvända politik får dem snart att misströsta och ta lagen i egna händer...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback