Fredag, dags att supa...

Planen fungerade till en början iaf...jag vaknade kl.8 av de förbannade plåtslagarna....sen tog det tyvärr 5 timmar för mig att sträcka ut, somna om lite, fundera över dagen etc innan jag kom ur sängen...så det blev ingen städning idag heller...funderar på att skjuta upp det till december direkt...slipper jag få ågren över det någe mer...

Min planerade morgonpromenad runt Hammarbykanalen gick ju också i stöpet, men efter några varma mackor och lite peppning (ingen kommer titta på din enorma mage jag lovar...) kom jag iväg..travade nerför Östgötagatan svängde vänster och började gå...Lars Demian spelade i hörlurarna i min nya mp3-spelare...upptäckte genast ett problem...hörlurarna..sladden är för kort...kan inte ha spelaren i fickan...stoppade den i bröstfickan på skjortan..

Kände efter 50 meter att det var varmt ute...tog av mig skjortan och fick då hålla i mp3-spelaren i handen (vilka problem jag har...)....kändes skönt solen värmde i ryggen...ingen tittar på magen...då svänger en hel gymnasieklass upp bredvid mig...suck...alla stirrar på magen...känner hur självkänslan krymper i takt med att magen växer...

Stolpar på iaf....tar bron över till Danvikstull...kommer till Sjöstaden...lägger mig ett tag på den där runda grejen vid vattnet och solar....måste bli lite brun till på måndag...ska se ut som om jag haft en grymt bra semester...börjar gå igen...tar på mig skjortan igen...de är ju inte lika frisinnade här i Sjöstaden som på gemytliga Söder...kommer hem och inser att jag borde skaffa mig ett fotbad...så skönt det hade varit...

Tittar in i köket...disken har växt till ett berg...lägger mig på soffan igen...tittar på tv....läser City...tar en dusch...tittar lite mer på tv...går och handlar...blir kär ett par gånger på vägen dit..finns för mycket tjejer....köper matlagningsgrädde...givetvis bara 7% fett...är ju nyttig nu..har trots allt promenerat i 1,5 timme idag....köper även ett halvt kilo smågodis på vägen ut...lägger mig på soffan igen...käkar middag vid halv tio....

Min prisbelönta gryta (om du frågar dotra iaf)...grannen är tillbaks...även hon på våningen ovanför...nu har jag fullt upp igen...

Sen har jag suttit och ändrat och trixat med mitt fantasy premier league-lag...tror jag fick till det nu...känner dock en viss oro..har ingen bra koll på Premier league längre...

Har tvättid imorgon..funderar på att skippa den..meningen med den var att jag skulle ha städat tills dess och sedan tvättat överkast täcke och kuddar...sånt som aldrig blir av...nu har jag ju lyckats skjuta upp det, så jag kanske struntar i det ändå...får se...tvättade ju förra veckan..så jag behöver inte göra det än...

Tror inte jag städar imorgon...men ska göra ett till försök att ta mig upp i hygglig tid och kanske kanske en morgonpromenad...vore gött...

Väntar på info om bredbandet...längtar efter ett bättre sexliv...

Köper nog en triss...plötsligt händer det...skulle behöva hända nu...det finns så mycket i sthlm som jag inte får vara med på....vill så gärna...vill vara ett smalt popsnöre som lockar pandor till nakenbad på Långholmen...och sedan får gå med dem hem diskuterandes Morrisey eller någon liknande...

"Liten Karin, hon är här hon är här
Liten Karin hon är här
Hon som var mitt hjärtas kär
Kan ni se så stolt hon är ta mej fan"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback