Just another day in paradise...

Förstår inte vad det är med den här familjen egentligen...få se har vi någon gräsallergiker??...ja..Jerker..bra då får han slå gräset..varje år..jämt...är inte det oschysst..jag menar...går han ut en timme och slår gräset förstörs ju hela hans dag sedan??...nej för fan...han gör det så gärna...


Så efter att ha proppat mig full med Clarityn tog jag itu med gräset..hade inte vår röjsåg utan fick låna Fyllerins lilla trimmer...kunde fan i mig haft en lie istället...macho som jag är (sluta skratta!!) så tog jag av mig på överkroppen (hoppas ni inte nyss ätit)..för att få lite sol...och mer gräs på mig..smart tänkt...slog lite med trimmern..hmm..det börjar bli jobbigt att få gräs i ögonen..hur ska jag avhjälpa det?? Jag vet..macho macho...på med pilotbrillorna...å andra sidan hade någon local sett det hade de väl bara skakat på huvudet åt Fjollträsk-bon...


Så, när jag var klar..in och lägga sig på kökssoffan (släkttvång på det..)...läsa tidningen..sedan in i duschen för att bli av med allt gräs...snyta mig lite..nysa...hata gräset..fundera på om man inte skulle asfaltera hela gården istället..ända ner till stranden..kan måla det grönt sedan...


For in till affären..någonting mer måste jag ju göra...


Väntade på lillebror..köttet var redan marinerat...utskuren biff..givetvis älg...har väl ingen License to grill, men va fan...saknade bara ölen i min hand egentligen...till biffen gjorde jag en utsökt sallad..som lillebror ratade och kokade ris istället...just ja..vi grillade ost också..blev gott..insåg att det blev för mycket...ringde storebror som avbröt viltrundan (han såg en tvåkalvsko (en älgko med två kalvar..för er oinvigda)) och kom hit för att äta upp köttet...lite mycket vitlökssmak av marinaden, men fin färg på köttet den här gången...


Mi ringde under dagen också..han passerade Sörsjön...skulle till Idre på någon sorts bowlingkurs...dyker nog förbi på söndag på vägen hem...får han också se godset...


i affären funderade jag länge på om jag skulle köpa "Mors lilla Olle-vykortet"..alla andra jävlar på jobbet skickar vykort från Aruba, Italien, Mallis eller något annat b-ställe (jag är fan inte avundsjuk..så det så..)...kanske dags det kommer ett vykort från ett riktigt paradis...paradis för mygg och knott iaf...

Tog lite mer Clarityn innan jag grillade..snart får jag nog krossa tabletten..lösa upp den och köra upp kanylen i armvecket för att det ska funka...blir till att gå på avgiftning när jag kommer hem till Söder igen...

/Jerk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback