Last day in Paradise

Dotras kalas var väl bra...mors tårta var som vanligt god...hon kommer få fortsätta göra tårtor tills hon ligger sex fot under jorden...

Bästa presenten? tja...jag skulle vilja säga Hammarbyflaggan, men det hon lekt mest med är nog glaskulorna hon fick..och vattenpistolen...även kolasnörena...även om hon inte ätit dem har hon lekt en hel del med dem idag...

Iofs..kusin Robert kom väl med den bästa presenten...en öl till pappa...

Efter kalaset och en festmåltid på grillkorv med bröd..och efter höjdhoppsfinalen..bar det av till Knutby...församlingshemmet med pub...eftersom jag åker på fredag hinner jag inte med avslutningshelgen på puben så va fan...kusin frågade..jag var svårövertalad...han gjorde ju precis rätt...kom hem till mig med en öl...då är jag på direkt...

Tänkte att det skulle bli ganska lugnt...puben stängde ju vid elva, så man skulle inte hinna bli apberusad...bra tanke, men ack så fel...

När puben stängde satte sig bartendern Anna återigen hos mig och storebror..där satt vi..pratade och drack...pratade och drack...plötsligt slog något mig i magen...det kändes iaf så...kände att rummet blev mindre..måste ut...måste få frisk luft, så jag gav mig av hemåt...då var klockan två på natten...storebror blev kvar till fyra på morgonen...fick hennes nummer iaf..kommer inte ihåg varför dock...

Blev inte mycket gjort idag..vaknade vid 12..slötittade lite på friidrott..var för ovanlighetens skull rejält bakis...dotra hade nog en kul dag...som tur var var det en halvmolnig dag, så jag kunde skylla på det när vi inte for och badade...mådde som sagt dåligt..så jag somnade om vid tretiden...vaknade upp igen runt fem...eftersom jag och mor kommit överens om att inte äta kolbotten idag (för drygt) så skulle vi äta min älggryta istället...till dotras förtjusning...du kan laga mat pappa...

Tänkte aldrig på att det skulle vara så drygt att laga mat idag...alla blev mätta och belåtna iaf...storebror frågade till och med om receptet på såsen...stor förvåning...

Sen kollade vi på friidrotts-EM..Wissman var ju helt underbar...fotograferna också som knuffade undan segraren för att kunna ta kort på Wissman...bäst ändå när André Pops säger att vi får intervjua segraren i väntan på Wissman...skrattade gott...skrattade mindre gott när jag såg hur mycket jag skulle missa imorgon när jag sitter på tåget mot sthlm...grymt dålig planering...missar systrarna Kallur och Kajsa...suck...

Nu har jag precis diskat....mor kom upp en vända och gnällde om hur storebror gott kunde diska någon gång eftersom han var här så ofta och åt...kände det lite som en pik, så jag fick vackert ställa mig där ikväll...trots att jag har semester...

Imorgon blir att packa och sitta på bussen och sedan tåget ner mot sthlm...bara en vecka kvar på semestern...borde vara riktigt skönt att vara i sthlm en vecka...dricka lite bira...men men...puben igår drog en del av kapitalet...och ny mus måste jag köpa också (till datorn..en riktig har jag inte råd med)...antagligen en sladd till bredbandsmodemet...om de nu är klara...

Förhoppningsvis blir det ett större utbud av tjejer också..kom på mig själv på att stirra ner i kusinens fästmös urringning igår samtidigt om jag försökte föra ett samtal med deras tvåårige son...Vigo är en kopia av sin far...skrämmande nästan, men också ett bevis på min teori om att förstfödlingar alltid är lik pappan som små så att han inte ska ta livet av dem eller något sånt (se på min dotter...stackarn är hemskt lik mig...)...

Virtanen-avslutning: Vi säger så..

/Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback