Lite blandat..mest bittert..väldigt lite sött...

Jaha..då får jag väl sluta inläggsstrejka då..

Dagen började lysande...den första morgonen på hela semestern som jag inte är bakfull eller har en liten charmlockig varelse som skriker efter frukost visade det sig att plåtslagarna fan inte är klara än..det bankades och dånade från innergården (de skulle vara klara vid midsommar, sedan mitten av juli..nu är det fan augusti..)...

När jag vant mig vid det och somnat om knackar det på dörren...just fan...de ska installera bredbandsmodemet idag (något som skulle ha gjorts v.30 och bredbandet skulle vara igång den 1 augusti..mutter mutter...)...släpar mig upp, öppnar dörren och går sedan tillbaks till sängen...de hinner väcka mig ytterligare en gång (men nu är klockan halv ett, så jag stiger motvilligt upp)...

Inser att det är försent att laga frukost så jag gör varma mackor av köttfärssåsen (toppbetyg av dotra..lika gott som grytan pappa..) som är kvar sedan i söndags..

Drar till Elgiganten får mig en ny dvd-spelare & en ny mp3-spelare..vunnit på Lotto?? Nej...de har gått sönder, så jag får nytt på garantin...det är ju lysande...om det blir samma sak nästa år så kommer jag att få årliga uppdateringar..nu blev det en 1GB mp3-spelare..nästa år räknar jag med få mig en med radio också...

Känner mig lite bättre efter det...trots att jag var i fiendeland endast ett stenkast från Stureplan...

Det har känts lite tomt efter att dotra flög iväg till skåne...hennes pappa kämpar febrilt mot tårarna när de tar farväl, men hon säger bara du klarar dig pappa och går sedan med bestämda steg mot planet...

Fick iaf ett samtal en timme senare..Jag är redan hemma pappa...hon lät så lycklig..nu dröjer det minst 1,5 månader innan jag träffar henne igen...suck...

Känner mig som Onkel Fester...stygg som fan...enda chansen att en vacker flicka tittar efter mig är att jag är rik och hon vill skinna mig på pengarna...nu är jag inte rik, så den chansen är också borta...

Känns som i Rocky-strippen...den där hans kompis har tröttnat på 21-åringar som aldrig har något jobb, lägenhet odyl...jag har helt enkelt inte råd att ha en flickvän med tajt stjärt...Rockys råd? Sälj bilen...jag har ju fan inte råd med en bil ens en gång..

Hmm...är det fel att titta på Biggest Loser samtidigt som man käkar en kebabtallrik?? Jag försöker bli inspirerad av de feta amerikanerna, men kanske jag borde satsa på sallad istället?

Det enda felet med Sthlm är att jag inte har råd att vara med...jag menar allt finns här..det är bara att gå utanför porten så ser man det...flickor, bio, krogar, Söderstadion...men jag har inte råd att njuta av det...får helt enkelt sälja min dotter för att det ska funka...

On a personal note..vägde mig idag...86 kilo...3-4 kilo mindre än motsvarande tid förra året...bra...kollade upp antalet berusningar (av alkohol)...ligger på samma nivå som både 2004 & 2005..jag har alltså varit fattig i 3 raka år nu...för något annat sätt att tolka den statistiken finns väl inte??

/Jerk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback