There's nothing like the first time..

- Pappa, gick solglasögonen sönder?? frågade hon näpet.

En arg blick senare och ett grymtande ja till svar tror jag hon förstod att det var fel tillfälle att fråga...

När hon såg sin far begrava ansiktet i händerna och nästan börja gråta..då förstod hon i alla fall...vad fan hände med "Glöm inte Gefle" egentligen???...min älskade dotters första match på Söderstadion...mot Örgryte..det suveräna bottenlaget i allsvenskan...vad fan tänkte Ante på då han sprang ut och kapade sin egen försvarare??

Fan, jag hade överlevt ett 0-0 resultat...Bajen spelade ju bra iaf...hade mängder med målchanser..Öis...nada..för att göra en referens till ramsan "Alla rensar fisk i Göteborg.." de var helt enkelt torsk...tills Ante kapade dubbel-Gunnar...och solglasögonen slängdes i betonggolvet på läktaren..Ante, du är fan skyldig mig 50 spänn nu!!

Jag inser såhär i efterhand att jag får skylla mig själv...
Jag gick inte över bron till arenan (jag tog tuben)...
Jag satt på Västra (familjeläktaren eftersom dotra var med..Norra hade blivit för dyrt..)...
I paus gick jag och köpte popcorn och läsk, missade första 10 i andra och jag både åt av popcornen och drack av läsken (i vanliga fall rör jag mig inte ur fläcken förrän 10 minuter efter slutsignalen..om inte Bajen gör mål givetvis..då står jag och hoppar..)...
Jag rakade mig inte innan matchen (trodde inte det behövdes..det gick ju bra mot Häcken..)
Men jag hade ju rätt kläder iaf...och det såg ju så bra ut...Bajen vann hörnorna med 12-3...

Vi satt som sagt på Västra..nära klacken...så vi satt och sjöng med...tror hon fick en ganska okej upplevelse iaf...fast hon sa att det var en dålig match eftersom Bajen förlora...deras första förlust på hemmaplan i år...just nu..tack som fan gud....du kan dra åt h-e...här försöker man leda in sin dotter på den rätta vägen så gör du såhär...hur fan skulle jag kunna undgå att pika dotra...domaren är från Skåne (Landskrona)..hoppas inte du blir lika dålig på att döma när du växer upp sa jag till dotra...

Jag vet..så fruktansvärt dåligt, men när vi är på fotboll klarar jag inte av att hålla mig...lyckades faktiskt att inte skrika hora efter domaren idag...ett steg framåt...men det var ganska drygt att korka igen såpass mycket som jag fick göra...så i slutet kom det ut...

I början av matchen försökte dotra iaf.."inte svära pappa"..nej, just ja..förlåt..men på slutet gav hon upp...hon har nog lärt sig en del nya svordomar idag...

En tröst är att hon även lärde sig delar av en sång som klacken sjöng...försökte att riktigt pränta in den genom att sjunga den för henne på vägen hem...den går såhär ungefär "Hata hata hata Göteborg.."...näe skämta bara...jag sjunger aldrig med  hatramsor..ni kan läsa den längst ner...

Har lärt min dotter en sak till...när hon rapar säger hon alltid förlåt...tidigare har jag sagt att hon inte behöver säga förlåt när hon är hos mig..det gör mig ingenting att hon rapar...nu testa jag en ny grej...när jag eller hon rapat har jag sagt "Välkommen upp"...får se vad hennes mor tycker om det..

Barnsligt? tja..det var inte jag som flyttade till Ålahuvudland och förstörde en bra far/dotter-relation...

Ailton hatar jag också...inte för att han gjorde målet..för att han hånade Bajen innan han gjorde det...såg att en spelare gav honom en kyss efteråt iaf..det tackar vi för..synd att han inte sparkade hans knäskål till andra sidan Nynäsvägen...

Gott så...imorgon är det damernas spjut...Mikaela Ingberg kvalade in till finalen..så den jag väntat på hela EM får jag se imorgon...

"Från Södermalm kommer vårt lag
Som spöar djurgården och gnaget varje dag
Å fanan vår är grön och vit
Så ni ska passa er för vi är Hammarby"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback