Welcome to Pleasantville..

Vad lycklig jag är som fått börja jobba igen (vem sa att ironin var död??)

Det började igår...efter 4 timmars sömn satt jag där igen..redan halv nio faktiskt...loggade in på datorn..öppnade outlook...över 800 olästa mail...suck...mest spam iofs..men ändå...ca 100 av dem var jobbrelaterade..

Gör det, gör det...man ska ju fan ta det lugnt första dagen..fatta!!!

Chefen frågade om jag hade några speciella planerpå torsdag eller fredag...du vet, vi har lyckats fått uppskov på VPA:n så du kan lägga in alla priser..e bara 1500 rader...

En timme efter jag kommit in frågar GKAM:en om jag är up to speed...va? jag har knappt hunnit satt mig..tung, tung dag som slutade halv sju på kvällen..

Kommer till Tuben i Kista...får vänta i en halvtimme på det förbannade tåget..tack SL...äntligen hemma..nu ska jag steka på en hamburgare (lätt, fett & tröstande)...suck...ingen grillkrydda hemma...

Trött som fan i morse...kom till jobbet nio..hyggligt ändå...ingen future Mrs Eriksson på tåget...fortsätter det på samma sätt...
GKAM:en frågar om jag är redo för nattarbete på torsdag...men suck...jaja...men då bjuder du på pizza!

Så nu har jag väl middagen säkrad på torsdag...iofs hade jag tänkt gå på spinning då..får väl smita iväg en timme eller något sånt..

Jobbade till halv sju idag också...känner ändå att jag har lite koll nu..med andra ord..jag vet hur mycket jag ligger efter...får jobba skiten ur mig imorgon också...

En sak till (som jag iofs inte bestämt mig för om det är en välsignelse eller en förbannelse än..) är att när jag kom tillbaks i måndags var telefonen paj...går inte att ringa ut och ingen kan ringa till mig..

Gick till den som är ansvarig för telefonerna igår...då får du ta med dig den och gå ner till växeln..va fan, ska jag?

Hann inte med det idag heller..gör nog det imorgon...kände att jag inte ville ha någon telefon än..

Chefen pratade lite löst om flytten också...kanske blir företagsmobil sedan...det är ju bara ett fåtal som inte har någon och istället för fasta kanske det blir billigare med mobiler...gimme some...flytten blir visst i början av november..hade hoppats på någon av veckorna jag är ledig under september och oktober, men sån tur har jag ju inte...

Idag åt jag sallad till middag...duktig Jerk...

En annan jag tröttnat på nu är Mamma Mu...dotras mor...se till så dotra ringer efter sin första skoldag, jag vill veta hur det gått...jaja..klart jag gör...well, up my ass you do...jag ringer imorgon..ja, tjena...den där jävla subban är ju mer opålitlig än en tonårspojke på date...tröttnat nu...ger henne ett par chanser till sedan skiter jag i det...

Och med den positiva noten avslutar vi dagens terapisamtal..

/Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback