Innebandy-kung...

Vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig efter innebandyn...

Å ena sidan förlorade vi första matchen med 9-0 mot de som ligger nästsist i serien (gissa vilka som ligger sist?) och den andra matchen förlorade vi med 11-3...till vårt försvar ska det sägas att vi inte hade några avbytare någon av matcherna, halva laget var bakfulla (inte Jerk, men det märktes inte)...sista matchen möter vi de som ligger tvåa..sist vi mötte dem var vi också utan avbytare, men då var matchen betydligt jämnare..

Vi testade en ny taktik i andra matchen..eftersom vi visste att vi skulle förlora (bra inställning) så satte vi upp två st på topp..rejält på topp...de skulle stå uppe vid andra målet...vi skapade en hel del chanser..deras målis gjorde en mirakelräddning på ett av mina skott..jag spelade fram till 2 frilägen som inte resulterade...

Å andra sidan så var jag helt dominant i vår interna poängliga...2 mål och 1 assist blev det i andra matchen..första målet var lite turligt..stolpe in..då låg vi nog under med en 7..8-0 ungefär...sen spelade jag fram Jonas (skyttekungen)..han blev helt ren i slottet och hade öppet mål..

Det sista målet var ren poesi..jag och Jonas var trötta och orkade inte riktigt kämpa hem..Linus får bollen i eget straffområde och drar upp den på vinst eller förlust..jag är lite snabbare i steget och hinner före Jonas (vi är båda helt rena)...plockar lite med bollen tittar upp och lägger den enkelt över målisen i "fel" kryss..tadaa..innebandypoesi är skapat...motståndarna, folket på läktaren..alla gratulerade mig för det vackra målet..Sälen (som var mest bakfull av oss alla) kallade det för säsongens mål...

Det sköna är att jag bestämde mig tidigt för att lägga den över målisens högra axel..alltså fel kryss eftersom jag är högerskytt...

Tror jag ligger på andra plats i den interna poängligan nu..inte riktigt nöjd..7 poäng (4mål, 3 ass) på 8 matcher är nästan godkänt, men det ska vara 1 poäng per match i snitt för att det ska vara okej..

Så..min egen insats var ganska okej...men laget förlorade stort båda matcherna...jag borde nog känna mig mer missnöjd än jag gör just nu...

/Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback