Liberal, betyder det att man skiter i vad andra tycker?

Citat från en ny minister:
"Jag diskuterar inte min karriär. jag bara fattar beslut. Från och med fredag är du gift med en minister sa jag till honom"
Integrations- och jämställdhetsminister Nyamko Sabuni

Är det någon som tror att det citatet gått omärkt förbi om en man hade sagt så? Fan, varenda sorts feminist hade stått på barrikaderna och krävt en tunna med tjära och fjädrar och sedan hade han fått löpa gatlopp i pressen...

Tro mig..

Nej, jag protesterar inte mot att det är en kvinna..jag protesterar mot den enorma egoismen hon visar upp med det uttalandet (här skulle jag kunna göra en utvikning om det är det nya Sverige alliansen försöker bygga..egoismens Sverige..jag avstår..ja, avstår nästan då.)...

/Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback