Stor man, förkyld pojke..

I was the bigger man (ovanligt..verkligen ovanligt) och gratulerade dotras mor på hennes 30-årsdag..nu har hon blivit kärring åldersmässigt också..fick tyvärr reda på att dotra inte kommer upp till sthlm imorgon..kanske lika bra..jo förstår du..eftersom det är så smutsigt efter snickarna och målarna så får du bara leka inom den här kvadratmetern..resten är smutsigt..ja pappa..och så ska vi upp tidigt imorgon för pappa ska jobba..så imorgon bitti får du städa köksbordet, så vi kan äta frukost där..ja pappa..

Så det kanske var lika bra..att ha henne bara över en natt är också väl traumatiskt...

Känner hur det smyger sig på mig nu också...förkylningsviruset...så typiskt...nu när jag äntligen kommit igång med träningen tränger det sig på..var fanns det när jag ändå bara låg och lökade på kvällarna?

Men, det börjar visst i halsen den här gången..och i näsan..spännande..har varken råd eller tid att vara sjuk...så skönt det hade varit om jag varit en av de lyckligt lottade som haft bärbar dator på jobbet och kunnat jobba hemifrån..kommer ha ett par dagar nu när det hade varit klockrent...inte behöva stressa på morgonen..ta de pauser som krävs...nu blir det snora ner en hel tunnelbanevagn..sen smitta hela kontoret...sorry..ni vet vad ni kan göra för att se till att jag inte gör det..

Nåja, skulle behöva kvinnlig beröring nu..hade jag säkert blivit frisk på nolltid..

I brist på det ska jag ligga i soffan och tycka synd om mig själv...*snörvel*

/Jerk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback