En sorgens dag..Nadine, 19, borta & Bajen förlora..

Hmm..tog med dottern på hockey idag...hon har börjat lära sig en hel del..skrek "kom igen Bajen!!" nästan hela matchen..ett tag i första perioden var hon riktigt deppig när Malmö gjort 0-3..kändes väl inte riktigt välförtjänt, men such is life...Bajen vägde lite för lätt...hon repade i alla fall mod...enda gången jag fick lite tyst på henne var när jag hade köpt popcorn...

Efter matchen visade hon att hon hade förstått...Bajen förlorade med 0-5, men hon konstaterade kallt "Pappa, Bajen är bäst ändå.." Nästan så att man börjar lipa när min uppfostran har gått så bra...ändå har det varit nervöst...hon kan ju tycka att något annat lag har snygga tröjor och vända sig från Bajen..fast hittills har det gått riktigt bra..måste nog köpa den där Bajen-flaggan till henne snart

Vi får väl hoppas att innebandydamerna vinner mot Falun imorgon..jag och dotra kommer att vara där...

Hennes mor har återigen visat god ton och taktfullhet om jag ska tro dotra..återigen har hon sagt att jag och dotra ska gå på bio...vore kanske en bättre idé om hon sa det till mig istället..så kan jag säga...nej, det blir hockey & innebandy denna helg...hon ska ge fan i att säga sånt till dotra...ur min dotters synpunkt blir det ju jag som är den elake, som inte håller vad jag lovat....det är väl kvinnlig list...antingen av dotra eller så av hennes mor..ska kolla upp det efter helgen...

Nåja..idag kom jag nästan inom flextiden..hade gjort det om det inte varit lite extra om sport efter själva sporten på morgonen...shit the same...det var en sorgens dag på jobbet...

Nadine, 19, gjorde sin sista dag...imorgon åker hon hem till Schweiz igen..hon kommer att vara saknad...så vacker..så ung...hon sa att hon nog kommer tillbaks och semestrar lite till sommaren...hoppas det...hon fick en gammal man att le igen...fick en kram innan jag gick iaf...närmaste sex på väldigt väldigt länge...

Måste hitta en ny att sukta efter då sorgen lagt sig...grannen är inte hemma, så vad ska jag göra...

Får väl stå över denna helg..har fullt upp med dotra...känner mig verkligen som en Mcdonalds-pappa den här helgen...vi var dit innan hockeyn...imorgon blir det tacos...det ville hon ha redan förra gången hon var här...

För er som undrar...ja, jag har tagit ledigt före lunch på måndag  efersom jag ska se på Superbowl under natten...är iaf realistisk nog att förstå att jag inte har en chans att komma upp i tid till måndagmorgon,så jag tog ledigt...

Min flexbank ser allt annat än bra ut nu...ligger på ca 10 timmar minus efter måndagen...måste alltså se till att jobba ikapp nu..det är svårt..om jag inte tar mig upp på morgnarna..har ju bestämt mig att jag ska träna mera...även om det bara blivit en gång denna vecka..nästa vecka ska det bli minst 4...kanske..förhoppningsvis tränar jag även på söndag..efter att jag lämnat dotra vid bussen..

Hmm mina tankar om att vara vit fram till påsk sprack rejält också...efter onsdagens blöta fest..nåja, vi får väl sätta upp det som mål igen..det kan aldrig vara bra att klara alla mål...är det inte motgångar som härdar en??

"Fredag, dags att supa. Lördag samma sak.
För jag vill va som andra och göra som de gör
För vem vill göra bort sig och hamna utanför"

Jerk

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Jag ligger alltid på 50 - 150 timmar plus på min flex. Allt över det plockar jag ut i pengar eller ledighet.
Kände bara att jag ville muntra upp med det eftersom jag är på skithumör :o)

Postat av: Jerk

vi kan ha max 20 timmar plus på flexbanken..resten räknas som övertid..och ersättning för det har jag inte, men så fort jag närmar mig 20 timmar brukar det bli någon dag ledigt..i juni ifjol tog jag ut 3,5 dag flexledigt :)

2006-02-04 @ 11:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback