Försovning & kvinnors smärt(o)tålighet..

okej...jag bjuder på det varje dag...vaknade utan ångest..slog av alarmet och tittade till klockan (vad jag trodde var ett ögonblick senare)..på klockradion står det 10:14..shit, klockan är fem över tio...jag har ställt den tio minuter för fort för att lura mig själv (funkar ju skitbra)...jaha, då kommer jag in sent idag också..ont i halsen på det..nog sjuk för att vara hemma? Nope..och hade jag varit det hade jag ändå gått..för dyrt att vara sjuk eftersom jag inte tillhör adeln på jobbet har jag inte bärbar dator, företagsmobil eller betalt bredband hemma, så jag får vackert vara på kontoret om jag ska jobba..bitter..nejnej inte alls..

Efter att ha klivit av tunnelbanan inser jag att jag idag hinner till jobbet på 1 timme & 10 minuter efter uppstigandet..fruktansvärt effektivt..resan är på ca 45 minuter, så jag är nöjd med det iaf...känner också en sprängande huvudvärk när jag svänger upp på den tunga sista biten..den när jag ser fönstren på kontoret..det är min Golgata-vandring..stegen går tyngre och tyngre, långsammare och långsammare...mer än en gång har jag tänkt vända, men till slut gått dit ändå..det lustiga är att allt skit man tror ska hända då man väl är på jobbet väldigt sällan händer...visst det kom RoHS-frågor idag också, men dagen var förhållandevis lätt...efter att jag fått utstå de vanliga "nej men, god eftermiddag-skämten"...får en känsla att de på customer support dock börjar tröttna lite på mina sena ankomster..dock inte ett ljud från de högre upp..skumt företag..av någon anledning klarar jag mig alltid...

Tack vare min underbart sena ankomst idag ligger jag nu på mer än 20 timmar minus..bara en kvart visserligen, men jag måste börja jobba ikapp detta nu...fan vad det var skönare i december då jag låg på nästan 20 timmar plus innan mellandagarna..jag gick in i januari med över 10 timmar plus..kom ut med mer än 10 timmar minus (okej, jag tog en dag ledigt..det är 7.5 timmar)..och nu har jag på ett fåtal dagar i fenruari lyckats att hamna på 20 timmar minus..känns bra..märkligt att det sammanfaller med min tid som bloggare...hmm connection anyone??

Ont i halsen var det ja..inte så skönt..då är jag snart snorig som fan också..kom nu inte med den där jävla Echinagard reklamen...ni kvinnor bla blabla då har ni aldrig sett en karl varit riktigt förkyld...blablabla...tro mig jag hatar att vara förkyld..jag blir lite gnälligare, men jag tror fan inte att jag håller på och dör martyrdöden...det är bara det att det kommer jämt så jävla olämpligt..imorgon skulle jag träna sedan tvätta  städa..på söndag har jag två innebandymatcher med Dålä...ypperliga tillfällen att minska på det digra omfånget, men är jag sjuk blir det inget sånt...

Förresten tvivlar jag på det där om att "om män kunde föda skulle det bara bli ett barn"-skiten..och det inte sagt för att jag tvivlar på att männen tål smärta mer än kvinnor eller vice versa...min dotters mor uttryckte det ganska väl när hon sa "Fan, jag trodde det gjorde ont att föda barn, men att bryta benet var sju resor värre"..nå, jag bröt fotleden på väg hem en kväll..jag tog taxi hem..tänkte jag stukat foten eller nåt när jag halkat...dagen efter insåg jag att något var riktigt fel..det tog trots allt ett bra tag att ta sig in på dass pga att det gjorde så jävla ont att gå på vänsterbenet..ringde en kompis som fick komma med kryckor...han direkt " Du lär till sjukstugan röntga"..tror du?..ingen stukning alltså??

Det jävligast av allt är att han tar en titt på röntgenplåtarna och säger aj, fan det blir gips i 6 veckor...kul kul tänker jag..så jävla illa kan det inte vara..sjuksköterskan kommer tillbaks och bekräftar det..sedan blir det sjuktransport till Mora..kul i jul...hann träffa mina föräldrar på Q8 på väg till sjukan så de visste iaf om att jag gjort illa mig, så de slapp undra varför jag inte svarade när det ringde...

Fast det värsta..eller det kunde varit det värsta....var efter operation fick någon bedövning i ryggen..så jag hade ingen känsel från bröstkorgen och ner..det första det gjorde var att allt fett på magen tryckte på magsäcken eftersom magmusklerna (kom igen lite kan ni låtsas) inte kunde hålla emot..så det lilla som fanns i magsäcken kom snabbt upp..utläggning igen jaja...nåväl efteråt när jag låg och kollade på tv så kände jag att det var dags för ett toabesök...så sköterskan kom med en flaska (typ) att göra det i..tyvärr, fortfarande bedövad där..det kommer inget..och nu känner jag att jag snart sprängs..så de rullar in mig på dass..ställer upp mig vid toaletten och slår på vattenkranen..oj, konstigt det brukar funka..va fan e jag 5 eller??..jag säger ju att jag inte kan..jaha, då får vi köra upp en slang där..det gjorde inte ont...jag var ju bedövad, men rent mentalt gjorde det ont...sedan säger de oj, vad mycket..1,2 liter...ja vad tror ni jag har gått på dropp i 12 timmar..suck..

Och efter den utläggningen som blev väl lång..skulle jag komma till slutsatsen som handlade om..eeh...just ja smärta..fysisk sådan...finns ingen skillnad på könen där...däremot skillnad rent individuellt..sorry Tiina...du vinner inte denna batalj...

"Ont det gör ont"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback