Imbecilla & ignoranta..den nya tiden är här..

Det kommer dagar då jag blir upprörd på annat än de muppar till kunder företaget har..jag försöker hålla mig lugn..tänker alla kan ju inte vara lika upplyst som jag...eller lika ödmjuka..men när Haschtomtarna (snott från Schyffert) på andra sidan sundet inte har mer hjärna än att de publicerar karikatyrer på profeten och sedan inte förstår varför muslimerna blir upprörda blir jag bara trött och ledsen..

Sedan kommer deras mupp-politiker (som får GP att verka både verbalt och kroppsligt smidig) och är nästan förbannade att USA inte stöder dem..eftersom Danmark skickade en ubåt till en öken-invasion och jag känner att det blir värre..upptäcker sedan att vi har en danskättling i rikspolitiken..som partiledare dessutom..Lasse L..ge dig nu..hur fan ska du kunna undgå att framstå som rasistisk och fördomsfull nu?? Försöker du sno väljare från Sverigedemokraterna eller vad är det frågan om??

Sedan talar jag med min kära mor  i telefon..hon har inte ordnat läckan på vattentanken än..istället slår hon av pumpen mellan gångerna hon har använt vatten...så vi har inget vatten i ledningarna...bra då får vi byta ut dem också till sommaren..köp en ny tank för 900 spänn tack!!

Fast det var inte dit jag skulle komma..hon gnällde över att muslimerna brände ambassader..den svenska dessutom...jo, men mor nu låg ju den svenska våningen under Danmarks?? Iofs, men de verkar ju inte veta om att det är Danmark och inte Sverige som publicerat bilderna...och du vet skillnaden mellan Tchad & Sudan..vilkens flagga som är vilkens? Jag vet det inte..så varför ska de veta?? Ska man tro tidningarna kan hälften inte ens läsa...hur fan ska de då se skillnaden..att det är Danskarna som kan ta sig en stor stark till lunchen och att det är svenskarna som väntar tills arbetstiden är över innan de super skallen av sig..

Det värsta är att jag är nästan lika fördomsfull själv...har fördomar om allt och alla..de enda som duger är de som bor på Södermalm eller i Sörsjön (västsidan då..)..skrämmande, men resten är mer eller mindre idioter..om jag nu inte råkar känna dem..de jag känner brukar vara okej...

Fast..det var inte det som gjorde mig mest upprörd...jag tittade på Jeopardy idag...som vanligt kunde jag mer än de tävlande..det var två sportkategorier med, så jag hade en liten fördel...programmet var helt okej..lite lättare frågor...jag kan smälta att en av de tävlande missade att det var Modesty Blaise som kamperade ihop med Willie Garvin...men...men..

Jag måste skriva detta, även om jag vet att jag antagligen slänger in Vonsan i hennes värsta depression någonsin, när finalfrågan kom var kategorin Rock...ok, jag hade satsat allt..kändes som det skulle kunna vara pissenkelt...svaret var "Denna rockartist släppte 2005 skivan Skebokvarnsv. 209"..så jädra enkelt..hur skulle de kunna missa denna?

Tävlande nr 1: Vem är Ulf Lundell..va fan...okej, hans favoritkategori var "två år med idol"..jag hade svarat fel på både kanalen och vem som varit med i båda säsongerna, men men..

Tävlande nr 2: Vilka är Eldkvarn..suck..visst de har gjort en låt som heter Kungsholmskopplet, men de är för fan från Norrköping..varför i helvete skulle de döpa en skiva efter en adress i Högdalen???

Tävlande nr 3: Vem är Plura...här brann det för mig...hade jag inte varit så ekonomiskt medveten hade jag sparkat in TV:n...hur har de tagit ut de tävlande??

Är de sådana som var för dumma för att få vara med i Big brother eller vad är det frågan om...gissa om min teori om mig som en übermensch fick ny näring...det som stör mig på riktigt är att de var akademiker allihop...och jag ger mig fan på att de går ut på krogen och skryter om sitt Jeopardy-deltagande och får klasar med brudar efter sig..för att sedan göra..ja, det som jag aldrig får..fast jag sitter här med alla svaren på hand...kanske ska börja skryta med att jag var med i morgonpasset för tio år sedan (under min gigolo-period)...

En kort sammanfattning om de tävlande: Fan, fan, fan...

På läkarundersökningen förra veckan sa de att jag hade lite lågt blodtryck, så det kanske är bra att även alla svenskar är imbecilla idioter utan någon som helst koll..så jag höjer det lite...

Just ja..skulle skriva hur man tillfredsställer en kvinna också..shit, så var det ja..det undermedvetna raderade det och gav mig mitt sifferminne istället...stor nytta jag har av att kunna mina arbetskamraters mobilnr utantill..tack...blir till att rabbla siffror nästa gång (om det blir någon) som jag hamnar i säng med en het kyckling...

"I should be Bridget-bored, but I'm not"

Jerk

Kommentarer
Postat av: Yvonne

FY FAN! Och jag som PRECIS slutat hacka - ja, i handlederna.

Postat av: Jerk

förlåt, men jag måste låta omvärlden få veta vad det finns för människor därute..så man kan akta sig för dem..så andas lugnt nu in och ut långsamt..ta ett djupt andetag..du känner hur ilskan sköljer av dig när du andas ut..en gång till iiin åå uuut..såja..bättre nu? ;)

2006-02-07 @ 21:51:27
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Yvonne

Ska jag föda barn? Igen?

2006-02-07 @ 21:59:52
URL: http://vonsans.webblogg.se
Postat av: Jerk

hahahaha..äntligen..tror det var dagens första skratt..tack..

2006-02-07 @ 22:04:14
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback