En väl lång resumé av en kort kväll

Äntligen kvitt bakfyllan..

Nyårsafton blev precis den hit jag länge misstänkt att den skulle bli..det blev Bröderna Marklund-middag utan stors...
Jag och lillebror skulle laga Fläskfile & potatisgratäng med grönpepparsås..en riktig hit..
Ok, grönpepparsåsen var pulversås, så den går det ju knappast att mislyckas med, men gratängen...vi hade visserligen potatis och ost i, men vi hittade ingen vitlök..fast det fanns ju visade mor på idag..sedan hade jag övertalat lillebror att vi skulle använda mjölk stället för grädde (precis som jag & Henke Curling gjorde för 1,5 månad sedan), så han förberedde allt utom att hälla i mjölken och sedan gick jag in i duschen..när jag kom ut hade Jesper åkt för att hämta storebror och jag blev stressad när jag såg att gratängen fortfarande inte var i ugnen, så fort i med den och sedan börja steka fläskfilén (den blev god)...efter ca 20 minuter skulle jag titta till gratängen och då kom paniken...FAN!! jag har glömt att hälla i mjölken...ut med gratängen igen i med mjölk och sedan tillbaks till ugnen...den blev inte lyckad....
Nåväl, vi hade både öl och sprit så levern fick sitt..sedan drog vi till storebrors far en vända. Jag tyckte att det skulle vara en bra idé att ta med sparken...lysande idé...inte..nu är sparken hos min faster och jag måste gå 2 kilometer för att hämta den..det lär väl ta tid förstår jag..dricka mer hos faster sedan fick vi skjuts till församlingshemmet (det finns inget så skönt som att blåsa ur hjärnan med sprit samtidigt som jag sitter under en gigantisk väggmålning av Jesus)..skjutsen började köra samtidigt som jag plockade ur ryggsäcken och stövlarna, men spriten var kvar i skuffen, så jag sprang efter och lyckades få upp bakluckan, men just som jag skulle sträcka mig efter spriten sladdade den jäveln så jag tappade greppet och flög i diket...full av snö kommer jag upp till församlingshemmet och fortsätter min Golgatavandring....hos Anna på efterfesten blev jag utslängd...förhoppningsvis för att jag var full & dryg och inte för att jag gjorde något dumt eller elakt..
Nåväl, nu är det dags för sista stoppet på fönedringen..Kvarntjärn och fiske...eller för mig innebär det sitta i slogboden och dricka...när jag nästan börjat somna vid kvart i åttatiden på morgonen säger Anna något som jag måste kommentera (givetvis..jag var full & dryg..)..så hon säger åt mig att min käft går då jämt, så nu får du vara tyst..när jag försöker protestera slänger hon läsk på mig...jag tar det som en signal att det är dags att gå hem..som tur är åker Kim ikapp mig på skotern så jag får skjuts hem, annars hade jag väl legat i någon driva på vägen än..
Nu är ju bara frågan..Var fan är mina stövlar någonstans??

Idag hämtade jag dottern vid Hållbovallen, så hon fick sitt plastslott till slut..
Kunde man inte fått en varning på kartongen att detta slott innehåller en miljard småbitar och det tar dig minst en dag och ett antal åderbråck innan ni är klar??..troligen har er dotter (eller bögige son) tröttnat på denna plastleksak på kortare tid än det tog dig att montera ihop skiten..

Imorgon ska mor få en stereo & högtalare i sin bil..mitt försök tidigare denna ledighet slutade med att jag upptäckte att högtalare är av ganska stor vikt för att kunna lyssna på stereon...den monteringen blir antagligen lika lyckad som min dotters slott...

"Jag har varken pengar eller levervärden kvar
Spriten ger och och spriten tar"

Jerk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback