Ensam blir ensam..

Är det någon som blirr överraskad om jag säger att jag missade Mini & grabbarnas första match för att jag försov mig?
Nähä..trodde väl inte det heller..vakna på soffan samtidigt som deras match började..med tanke på hur livet är kanske jag skulle vinkla tv:n så jag kan ligga i sängen och titta på tv..skulle underlätta lite förvirring som i torsdags..
Oj, har jag gått från sängen till soffan?? och kläder har jag på mig också..hur gick det till?? Hmm..sängen verkar orörd..nu förstår jag inget..vänta lite..aha jag somna i soffan..vilken tur att ingen får reda på att det tog mig fem minuter att reda ut det..

Skit samma...hann till Bajen vs Pixbo iaf...det var ju värt 50 spänn..5-1 till Píxbo..suck..hem en vända och sen middag med Mange & Marie..

Fan vad trevligt det var..Carro, med son var där..konstigt annars eftersom hennes karl äger krogen (Fräcka Halvpannan..Bondegatan 57)..även Maria Hallesson var där..hon var ständig bubblare på Dalles kärlekslista för 10 år sen...han har ingen dålig smak...hon är fortfarande vacker..för er som inte tror mig är ni välkommen till Gunnarssons på Götgatan 92..skönhet går aldrig ur ränderna..den kanske förändras men..den går aldrig bort...
Lyckligtvis gjorde jag ett jättebra intryck..jag talade med Mange hela tiden..talade knappt med Maria...har nog varit singel för länge och ser inte potentiella ligg/flickvänner längre..å andra sidan var det kul att träffa Mange igen förutom en lunch strax före jul var det en lunch i september senast..och eftersom han är relativt nybliven pappa och jag aldrig går ut i Malung mer så blir det långt mellan gångerna..

Hans son har förresten fått långt mer bröst  än mig det senaste året..visst han ammar, men det är väl mycket övervikt för honom ändå..synd att hundar inte har bröst..när gråhunden kommer får jag ingen kompensation för det..

Iaf, var nog inte det jag ville komma till..när vi ätit klart fick Mange en fritimme, så vi kunde ta en öl tillsammans..skulle visa honom sunkhaket Läckerbiten vid hörnet hos mig..börjar bra..när vi kommer in är det fullt slagsmål..så han kände sig hemma..nästan som på La Scala..,

Vi tog några öl och mitt munläder flödade..helt plötsligt dyker Nadine, 19, upp..Mange höll med om att hon är vacker (se tidigare inlägg..)...okej, det tar lång tid att komma fram till det jag ville säga med detta inlägg, men jaq hade en riktigt trevlig kväll för en gångs skull..
Det blev inte "På spåret"..iofs blev det inte heller supa skallen i bitar och vakna på en Finlandsfärja kl.7 på morgonen, men det var trevligt och det jag egentligen ville säga med inlägget var att jag äntligen kommit på vad som saknas mig (förutom det uppenbara..en tjej & ett vettigt liv)..

Jag är ensam..tro mig jag älskar både Sörsjön och Södermalm, men jag har inga vänner här på Söder..inga vänner som jag kan ljuga med...tala om den där snygga tjejen som just gick förbi...Söder har allt som behövs i mit liv utom just vänner...det är nog en anledning till min hemlängan..vännerna..visst..i Sörsjön har jag också oket med att jag aldrig varit lyckligare än just där...men det var när jag var 10-12 och inte ens upptäckt alkoholen än...
Trots allt...när jag flyttade ner tyckte Mikey T "Det passar dig perfekt..då kan du gå där och filosofera i din ensamhet..precis som här, men ingen ser det.."
Han hade rätt , men nu känns det som om jag är klar..jag behöver vänner också ibland..all sport som jag ser..den ser jag oftast ensam...är inte den som frågar andra..är den som ska bli meddragen (nytt ord SAOL)..är dålig själv på att dra igång nåt..lite sorgligt att jag inte kan utvecklas lite, men jag är över 30 nu...ger upp...fast fortfarande borde jag ha chans att bli hockeyproffs..

To depressed...Mini och grabbarna vann båda matcherna idag..när inte jag var där..fortsätter det så imorgon får vi nog bestämma att jag håller mig undan när det är elitserien..

Va faen...så deprimerande och ändå gjorde jag fem mål i en match för ett tag sen..

"Jag kommer nog ha en Winnerbäck-höst
Det var bland det sista hon sa.."

Jerk


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Winnerbäck... Då var det klass på henne, om det var så hon sa. Klass och en hel del känslor.

Postat av: Jerk

mja...en strof från en låt med Änglar, Krigare & Banditer..
Lyssnar på Winnerbäck just nu..blir nog ett deprimerat inlägg..
Känner en som gick i paralellklass med Winnerbäck.

2006-01-15 @ 22:35:28
Postat av: Lenin

är det månne popgruppen Yvonne som postar kommentarer i din eminenta blogg jerker?

2006-01-16 @ 12:57:18
Postat av: Jerk

njae..det tror jag inte..det är min första Blogg-groupie :)...i min fantasi i alla fall...

2006-01-16 @ 13:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback