Ensam, gammal man söker..

Glömde berätta i förra inlägget..var för bedrövad..men jag kom i tid idag också till jobbet..*applåder*...tack tack..
Jag vill tacka mig själv som åtminstone tillfälligt krupit ur den svettiga ångest-bastun och tagit en kalldusch i det verkliga livet (liknar ingen annan liknelse) ...jag vill även tacka..eeh..nej det finns ingen att tacka nu heller..inte ens Nadine, 19, får mig att gå upp ur sängen för att ta mig till jobbet...det var ett solojobb helt enkelt..jag vaknade upp och ångesten hade släppt..

Nu var jag ju så korkad att jag gjorde räkningarna ikväll..så ångesten är väl tillbaks imorgon bitti..kan meddela att efter 10 år slutar jag att prenumerera på Ny Teknik..för tillfället iaf..orkar inte med hela 250 pix för ett år...skrämmande...DN slutade jag med i december, så nu läser jag City...inte riktigt samma journalistiska klass direkt..saknar "På stan" och fredagskrysset (ja, jag vet, men va fan jag e gammal)..nu var iofs tidsbrist också en anledning till att jag inte fortsatte med DN..hann helt enkelt inte läsa tidningen..det är en av få saker som var bättre med att bo i Rågsved...jag hade så långt till och från jobbet att jag hann läsa tidningen...å andra sidan om jag hade haft pengar hade jag haft betydligt närmare till krogen, bio eller nåt annat nu...men men..life stinks...nothing sensational 'bout that..

Kan inte säga att jag längtar tillbaks till Rågsved..den där förbannade uppförsbacken hem..stressa till tuben eftersom det bara går en linje där..ha 500 meter till affären..en halvtimme till stan..behöva ta nattbussen hem efter krogen..taxi för dyrt..nu kan jag oftast gå hem..men sen har vi Rågsved-legendarerna..Rusiak..Ebba Grön...det var häftigt...titta på Rågsveds damer och se Virre Lindskog springa ifrån någon på kanten..eller Nathalie Söderberg använda motståndarna som koner på mitten (vart tog hon vägen förresten??)..eller se Lisa dunka in bollar på löpande band (hon är tillbaks nu efter utflykten till Bajen)..


Nåja, nu har jag gångavstånd till Kanalplan, så det blir mycket fotboll där i sommar igen..HTFF och damlaget...


Vonsan skriver kontaktannons..läste intresserat, men insåg att kraven var för höga..har alla tjejer lika höga krav?? Hmm come to think about it..hade jag skrivit en helt ärlig kontaktannons hade den nog liknat hennes..fast jag letar efter en tjej då'rå..

Jag har de här stunderna då jag bara vill vara själv..å så de stunder när jag behöver någon att krama..men stunderna när jag vill vara själv överväger nog..har också svårt att se mig i ett samboförhållande..jag blir ju för fanken grinig efter 2 dagar med dottern och hur hon rör runt i lägenheten..då har jag ändå tålamod med henne för att hon bara är sex år...skulle jag stå ut med någon som aldrig fäller ner toalettlocket, som lämnar sminkrester i handfatet, som envisas med att hålla på med tandtråden i soffan och sedan lägga den på bordet för att glömma bort det..någon som frågar om jag tycker att hon verkar fet i den här klänningen och sedan blir förbannad om man svarar ärligt fast det själva säger att humor & ärlighet är det viktigaste i ett förhållande..

Står jag ut med ett sådant liv?

Gör nog det..står jag ut med det liv jag har idag borde jag kunna fixa ett sambo-liv också..bara jag får 5 minuters lugn och ro när jag kommit hem..så jag kan avsluta dispyten som pågår i mitt huvud,,


"January, February no one likes no one else,
but I don't mind I go my own way"

Jerk


Kommentarer
Postat av: Yvonne

För höga krav?!? Fan. Å jag som höll igen... :o)

Postat av: Jerk

jag däremot har sänkt kraven till strax under golvet :)

2006-01-27 @ 21:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback