Fet, ful & fattig - The cure

Shit asså..nu börjar jag skrämma mig riktigt ordentligt..jag gick på spinning idag igen..ett Bas-pass..har inte direkt flåset, men jag får la ta i så gott det går...får se om jag ska gå imorgon också..blir nog inte så mycket träning nästa vecka...ser ut som om det bara blir tisdagen..om jag inte hinner köra spinning på torsdagen också..Nadine, 19, har sin avskedsmiddag på onsdag..så den dagen går bort för träning..

Sedan kommer dotra på fredag, så fredag och lördag är definitivt borta..kanske kan hinna med på söndag efter att hon har farit, men i så fall blir det styrketräning...känns inte jättelockande..fast kanske måste för att få lite muskler...mer muskler ökar ju förbränningen också..har jag läst..

Det blir nog en riktigt sporthelg för mig och dotra...har planerat att gå på Hovet och se Bajen mot Malmö på fredag..på lördag är det Bajen-Falun i innebandy..känns som om det är en helg som jag verkligen kommer att tycka om..tror även dotra kommer att göra det...hon tycker om att titta på hockey..och även innebandy har hon börjat gilla efter att jag fått locka med varm korv första gången..är lite orolig för motståndarna dock..både Malmö och Falun är riktigt bra..är rädd att dotra ska upptäcka att Bajen faktiskt kan förlora...

Funderat lite mer på Vonsans inlägg..jag vill ju inte vara Fet, ful & fattig..det är ju därför jag börjat träna..visst grundfulheten kommer jag inte ifrån, men jag kan iaf skippa ölmagen som kommer med den just nu..känns som det är lite overkill liksom..fan, hur han ser ut...ja, å har du sett kulan han bär på också..tänkte ta bort kulan..då kanske det låter..fan, hur han ser ut..ja, men jävlar vicken fit man...den med lite choklad på..

Fattigdomen går också att bota, men inte på ett smärtfritt sätt, jag kan flytta ut till förorten igen..fast även om jag säkert kan tjäna 1-2000 i månaden på det känns det inte som något alternativ..jag har fan slitit för att komma in till Söder, så här tänker jag stanna..pengar är inte allt..finns ingenstans jag kan trivas så bra som på Söder..här i Eken alltså...jag har min favoritglesbygd också..uppe i Sörsjön..ett andningshål som jag inte klarar mig utan...sålde jag huset däruppe skulle jag också få mer pengar över..men som sagt..vissa saker går det inte att leva utan..snus tex..

Kvinnor verkar det som om det går att leva utan..lite fattigare liv, men mindre skrik och skrän och onda blickar..så länge jag inte går på krogen och försöker ragga då..då kommer de..de onda blickarna..ungefär som trailern till varannan vecka, då tjejen (som för övrigt var med i kanal 5s fejkade dokusåpa Tomtens fru) kommer fram till Måns och säger "Du, jag och mina tjejer hade tänkt att gå ut och ha trevligt ikväll"
-Ja? (lätt förhoppningsfull)
- Så kan du sluta stirra så förbannat...
Ungefär så känns det att gå på krogen..om inte någon tokberusad Norrländska från Arjeplog kommer och tigger snus på Kellys och prompt ska pussa mig på kinden..ska erkänna att jag helt plötsligt fick en viss förståelse för tjejernas suckar när jag gör likadant, men det har jag säkert glömt när det är dags för nästa partaj..

Nåväl, känner mig lite dopad just nu..är på ganska bra humör..känner mig nästan pigg..ska det vara så här när man tränar får jag nog lägga av..vart tog ångesten och min depression vägen? Är det meningen att man ska vara glad när man får spendera en hel helg själv utan att öppna munnen..får väl gå på bio själv också ikväll..har 2 biobiljetter jag måste använda innan datumet går ut...mitt pris när jag fick månadens omnämnande på jobbet...det trodde ni inte, men eder Jerk kan faktiskt jobba när andan faller på..ska väl erkänna att jag fick det i april-maj ifjol, så det var ett tag sedan andan föll på..

Och ja...jag är skitdålig på att gå på bio..sist såg jag the Garden state..jag och en till var där..det var ganska skönt..trodde jag skulle bli helt själv ett tag..men den lyxen fick jag inte..

Nåväl, bio ikväll..massor med popcorn som fastnar mellan tänderna och sedan hem till "På spåret"..fasen vilket vilt liv jag lever..jag känner er avundsjuka mot mig just nu..fatta killen vet hur det är att leva life on the edge..på spåret..jag törs inte riktigt..det verkar skittufft..eller är det inte så??


"Du är så vacker
Dur så hjälplös och du är så fel"

Jerk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback