Gabba gabba hey

Ibland får jag reda på saker..viktiga saker som jag bara måste förmedla till de mindre vetande..i onsdags såg jag på en Ramones dokumentär...och vem hade trott att "The KKK took my baby away" handlar om när Johnny Ramone snor Joey's tjej Linda...sånt där värdelöst vetande som jag bara älskar..tydligen kom Joey aldrig över det heller vilket gör det än mer anmärkningsvärt att bandet höll så pass länge..
Jag ska erkänna..jag tycker Ramones är bra, men jag har aldrig riktigt engagerat mig i dem, fast efter den här dokumentären börjar det kännas angeläget att köpa ett par skivor med dem..så om ett halvår kommer jag att skriva att jag är deras no1-fan och att jag alltid älskat dem..kom ihåg var ni läste det först..

"1, 2, 3, 4"

Jerk

Kommentarer
Postat av: Lenin

Ännu bättre är att Johnny inte fattade kopplingen med hans politiska läggning och att det var just han låten handlade om. Det är underbart.

2006-01-13 @ 11:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback