På sexfronten intet nytt

Mot bättre vetande åkte jag till curlinghallen idag igen...å tror ni inte på fan att grabbarna förlorade..de spelade 3-2 i helgen..jag såg 2 matcher..gissa vilka??
Jag har fått lova dem att jag inte åker upp till Härnösand om två veckor..det gör ont i en supporters hjärta, men men de vinner ju aldrig när jag är där..

Roligare nyheter är att det tydligen finns någon som läser den här bloggen...någon som inte blivit tvingad av mig eller Lenin..en blogg-groupie..eller det är nog bara i min fantasi, men hon har i alla fall läst den..

Nu går Winnerbäck på cd-spelaren så risken är stor att jag snart hemfaller mig åt något deprimerande och patetiskt ämne..

Fick samtal från en läkare ikväll..jag hade glömt det, men jag deltog i en enkät om magproblem (förutom bukfettet har jag inga) i somras och nu ringde de och ville att jag ska gå igenom en läkarundersökning på Ersta sjukhus..äntligen någon som är intresserad av min kropp..om än bara i medicinskt syfte..
Så nu lär jag väl gå och noja mig i två veckor innan det är dags för undersökningen..vad ska de hitta?? Jag har diabetes i släkten..kan jag ha det utan att veta om det?? Far hade ju tjocktarmscancer..kan det smitta??
Ska de kommentera min övervikt...nu när jag äntligen tagit steget under 90 igen efter en höst med för fet mat och för mycket öl (för mycket älgjakt antagligen..)??..nu när jag äntligen köpt gymkort??..när jag äntligen tänkt ta tag i saken (nej inte den..först ska jag skriva detta inlägg..) och träna på allva??...behöver en kondis som är bättre än pensionärernas...en vikt som passar till min längd..och flickorna på krogen..

Planen är enkel...på tisdagar spelar jag innebandy med jobbet..på söndagar är det match med Dålä IBK..nån gång i månaden är det träning med Dålä..alltså bör jag kunna gå på spinning på torsdagar..de helger jag inte har dottern kan jag träna fredag & lördag...krogen säger jag tack och hej till i ett par månader så träningen verkligen gör nytta...sedan kommer jag fram som en ny smal & lycklig människa till påsk...
Det bör ju inte vara några problem..jag menar den planen har jag absolut inte haft de senaste 5 åren...eller hur??

Annars känns det som om jag nästan haft ett liv i helgen...inte bra...mitt patologiska gnällande mår inte bra av att ha en massa aktiviteter och träffa en massa vänner...det blir inte riktigt trovärdigt och det känns lite ..ja..patetiskt kanske..


Å andra sidan så upptäcker man hur mycket roligare och hur mycket mer lyckade ens vänner är när man träffar dem..för de har ju aldrig några problem..eller är deprimerande...skönast hade varit om någon annan kände samma avundsjuka över mitt liv...förutom de som anser att höjden av lycka är att göra 5 mål i en match för Dålä IBK...någon som tänker den där Jerk..fan om man kunde ha det som honom...bostadsrätt innanför tullarna, sommarhus i skogen med strand..en underbar dotter som är 6 år...jobba på kontor..och inga könssjukdomar eftersom han aldrig har sex...vad skönt det vore att slippa knapra penicillin efter varje helg på krogen..

Men det är väl tveksamt om de finns..i så fall undrar jag hur deras liv ser ut...vem kan "leva" ett mer patetiskt liv än mig??
Kanske något för fyran att göra en dokusåpa om..välkommen till korandet av Sveriges mest patetiska person...redan klar för final är Jerk, ikväll ska vi plocka fram de andra finaldeltagarna..

"There'll be no other, can't see anybody come along"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback