Premiärnerver..

Nu är det nära..snart är det dags...seriepremiär..lite nervöst..lite sugen...lite för otränad..lite (mycket) överviktig...men va fan...Kenny får springa och servera mig idag..jag e ju stjärna :)....åtminstone om man skulle tro på samtalen jag fick i natt...

..Skulle bli värvad till slutspelet...inför mötet med Hunflen..skulle jag komma med rälsbussen??..till de kortare bortamatcherna åkte tydligen laget cykel...det var en Tällbergare som fått för mycket i sig och skulle skoja med mig...först klockan 2 på natten...sedan ytterligare ett samtal kvart i tre på natten..en man som knådar kroppar till vardags och ringer obscena samtal om nätterna tydligen...

Annars har jag sett till att sova ut inför den viktiga premiären..tyvärr innebar det stress för att hinna med och lämna dottern på bussen...klev upp halv tolv...fort frukost..sedan in med Emma i duschen..plocka ihop lite och packa hennes Bajen-ryggsäck..sedan iväg till T-centralen..hon är för gullig min kära dotter..hon har inte försökt väcka mig på hela förmiddagen..utan hon har suttit och tittat på tv bara...när jag väl klev upp sa hon "Pappa, jag har sparat två godisar till dig"...helt underbart...där ligger hennes slashas till pappa och sover bort en hel förmiddag och hon sparar två godisar till mig...det är nästan så man börjar lipa..så sedan jag kommit hem har jag plockat ihop resten av det hon ödelagt i lägenheten och nu är det dags att diska snart..

Väskan är packad..klubban slipad...nu är det bara att hoppas att målsinnet finns kvar...tror det går åt helvete idag..jag klarar inte av att tackla framgång...jag blir arrogant och besserwisserig (konstigt ord, men du kan slå upp det om du vill..jag har aldrig fel..arrogansen igen..)...tar på mig stjärnrollen trots att tröjan inte passar mig..vi får se om jag hinner dunka in lite ödmjukhet i skallen innan det är dags..om inte annat kanske jag kan göra 5 mål igen i en match...

Idag kl. 16:30 Liljeholmshallen, plan 2 gör Dålä IBK säsongsdebut..tycker ni ska vara där..vi lovar att inte göra fansen alltför besvikna..

"Människans naturliga grundtillstånd är att inte i onödan stiga upp ur sängen"

Jerk

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Slå dom med häpnad!

Postat av: Jerk

laget gjorde det..som vanligt visade jag upp min dåliga sida när jag behövde lite flyt..

2006-01-22 @ 21:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback