Seriepremiär, barnaga & mörkhåriga i mörkret

Idag har jag gjort illa min dotter..ja alltså..det var ju inte meningen..mycket är jag..omfångsrik, ful & fattig..men riktigt så elak är jag inte...
Däremot hade jag den ljusa idén att vi skulle gå till lekparken i snökaoset (en polare har sagt att barn är rena brudmagneten..har inte märkt det än..)..fast först gå till tidningsinsamlingen (arbetsmiljöverket har ju tagit bort möjligheten för att lämna vid porten..suck..)..i alla fall..vi såg ut som ett par snögubbar redan innan vi var framme och väl där gungade min dotter och lite annat..sen skulle hon åka på nån sorts gunga som bara sitter i en axel..en snurra helt enkelt...det var där det hände..
Min kära, underbara lilla dotter gnällde om att jag skulle ge henne mer fart..så jag gjorde det..när hon kom tillbaks efter ett varv skulle jag ge henne ännu mer fart..fast hon tänkte ge mig en hi-five, så när jag skjutsa på för lite mer fart tappade hon greppet och åkte ur bildäcket...slog i huvudet lite..började gråta..skönt att se att man kan framkalla någon sorts känslor hos de honköniga ännu..eller vad man ska säga..kan väl avslöja att vi gick och köpte godis sen...

Nu lyssnar hon på sin cd-freestyle och sjunger med..jag får krupp...kan tänka mig hur de stackars passagerarna som åker med henne på bussen har det...hon sjunger tydligen tre timmar i sträck på väg hit..jag försöker leva mitt vilda singelliv och titta på "På spåret", men hon förstör för mig..jag kan inte koncentrera mig..kunda iaf Bojan Krizaj...Stina Wollter är en liten favorit..hon verkar så förbannat trevlig..och kurvig..

Min favoritbloggerska, Vonsan, är nere i källaren idag..funderar på hur jag ska kunna få henne att ta trappan upp till bottenvåningen i alla fall..vet bara inte om tröttnar av att höra andra där nere och därför kliver uppför trappen eller om hon vill höra glada rop uppifrån..om hon då blir nyfiken och vill se vad halibalot är om..känner henne inte nog bra än..vet helt enkelt inte om jag ska dra något om mitt tragiskt enformiga liv eller om jag ska ta en rolig anekdot från den tiden som mitt liv inte var lika tragisk...

Hur som haver är det seriepremiär imorgon och nervositeten börjar infinna sig...gjorde ändå 5 mål i en match under höstsäsongen och har lite krav på mig nu..är också nervös för att spelarna ska ha läst bloggen och därmed insett vicken gnällig loser jag är, så jag får kicken för att inte sabba stämningen och vinnarkulturen vi har i laget..vi vann trots allt 3 av 14 matcher ifjol..visserligen var en av dem WO, men ändå...


"Any given Sunday you can win or you can lose,
but do you win or lose like a man??"

Jerk

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Det var gulligt skrivet :o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback