Släktträff i soffan

Jag och Vonsan lever i parallella universum vi var på bio idag.."Fun with Dick & Jane"...ja alltså vi var inte och såg den tillsammans..men vi såg den båda två ikväll..vad kommer härnäst..skrev hon sitt senaste inlägg samtidigt som hon sneglade på Amadeus??

Bäst från filmen..förutom att jag tyckte om den..Tea Leoni har ett sug i blicken och ett leende som får mig att smälta..fast det var inte det bästa..inte heller när tjejen bredvid mig stötte på mig..kom igen ni trodde väl inte jag menade så..hon stötte sitt knä i mitt..men ändå..känns som flytet kommit nu..

Nej, bäst var det sista skämtet när en i filmen säger great news I got a new job..at Enron..tjejen som stötte på mig hennes dejt (eller kille) säger..ööh, jag fatta inte det där sista skämtet...så jag fick känna mig smart också ikväll..

Hade ett skumt trepartssamtal ikväll..eller inte ett riktigt..i min vanliga telefon talade jag med min lillebror som undrade om det var sant att jag varit på spinning..helt otroligt tydligen..i mobilen hade jag min mor..som undrade varför det tutade upptaget..det brukar inte göra det..i alla fall så diskuterade vi hur stor vattentank vi skulle köpa..den har börjat läcka igen..är tydligen helt sönderrostad i botten..just nu har vi en 100-literstank, men vi kommer köpa en 50-liters..Jesper vill inte lägga ut mer pengar än nödvändigt eftersom jag sagt att jag ska köpa ut honom..det räcker nog med en 50-liters..vi ska inte behöva göra slut på mer än så..man får väl vänta lite mellan duschningarna..

Fredrik Lindström raljerar om skånskan och säger att den är mest utskälld i Sverige..tja, jag är inte överdrivet förtjust i den..än mindre nu för tiden..då min dotter ska bli ett ålahuvud..då hon börjar skorra på r:en startar jag en vårdnadsprocess..

Nu när jag sett "Amadeus" betyder det att jag kommer att komma in i en klassisk period..kan bli lite trist i så fall eftersom jag endast har Vivaldis de fyra årstiderna på cd..kan bli lite jobbigt efter ett tag...

"Det kallas för tvivel, det där som stör
Det kalas för en klump i magen och ett konstigt humör"

Jerk




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback