Story 'bout the fat & an darkhaired angel

Vonsan, Vonsan..du är för gullig..hon använde mig i sin inledning av sitt senaste inlägg..det blir inte större än så..

Så nu får jag vackert hänvisa till hennes blogg..inte bara för att det är hyfs att göra så utan också för att jag tycker den är bra..å så nämns ju jag där..så ni får se att mitt namn finns ute i sajberrymden..

Nåväl här är länken:
http://vonsans.webblogg.se/

Jag läser den minst tre gånger per dag...vid lunch, innan jag går hem och även när jag sitter så här på kvällskvisten och försöker fundera ut något som kan tråka ut er rejält...Läser även Dålä IBK's hemsida minst lika ofta..skulle nog behöva längre lunch..jag hinner helt enkelt inte läsa Falu Kuriren, text-tv, diverse Bajen-relaterade sidor, Vonsans blogg, Dåläs sida & min egen blogg (ja, någon kan ju ha lämnat en kommentar)..det här kommer att sluta med att jag jobbar 45 minuter och har 7,5 timmar lunch...hmm..det får väl ordna sig..

Kan meddela att jag idag ätit sallad till middag för andra dagen..månne en början till ett helt nytt liv? Nja, lite har det väl att göra med att jag inte ville skita ner några kastruller ikväll..och tänkte spara pizza-inköpet till lördag eller söndag...hade tänkt att köra ett spinningpass till i helgen..helt sjukt..fortsätter jag så här är jag i form innan februari...eller tar det längre tid??

Tackade nej till utgång också..en gammal jobbpolare, Pitan, ringde och var sugen..men nej den nya hälsosammare Jerk, stod emot och var stark..trots suget i tarmen..blir nästan rädd för mig själv..rent taktiskt gjorde Pitan fel..hade han dykt upp med en kasse öl hade jag garanterat inte kunnat stå emot..precis som jag aldrig kunnat tackat nej till en djup urringning....

Dags att ta tag i det..träna ordentligt...i slutet av februari är det 10 år sedan jag fick mitt första jobb..då började resan till den rondör jag idag ståtar med..helt plötsligt behövde jag inte längre gå till det sociala och be om att få pengar till mat + hyra...jag hade mer än 3000 extra att röra mig med i månaden..skojar du att det blev mycket skräpmat och pilsner...sedan tog hockeysäsongen slut i samma veva..okej, tänker ni da Jerk var ju en riktig idrottsman så han spelade väl fotboll också...jovisst...coachen hade sagt att jag skulle bli forward i div.5..såg fram emot säsongen...

Då kom dråpslaget..Öje/Venjan läggs ner pga spelarbrist...spelarbrist var också anledningen till jag skulle få spela i A-laget..året innan hade jag varit en hygglig b-lagsspelare..även om coachen ansåg att jag hade en del att jobba med (citat: "Fan, han vänder ju långsammare än en Finlands-färja")...försäsongsträning har heller aldrig riktigt varit min kopp te, så när hösten kom låg jag på en 5-10 kilo extra..första säsongen gick jag ner det mesta, men det blev hela tiden nåt kilo extra per år..försökte ändå röra mig lite..spelade korpfotboll, men alltså springa bara för springandets skull har sällan eller aldrig varit särskilt roligt..klarar inte att motivera mig till sånt...

Sen lade de ner fabriken jag jobbade på..fick erbjudande om att flytta med..50 mil upp till Kramfors..tackade efter tvekan nej..men sa okej till att jobba däruppe på traktamente i 2 månader tills de hittat en ersättare till mig..bodde på hotell..käkade ute varje kväll...Sibyllan eller pizzerian..fanns inte så mycket att välja på..hem på helgerna och träffa polarna..då blev det öl...mina 2 månader förlängdes hela tiden...roligast var när jag var ner till Växjö på kundbesök hos Volvo..deras inköpare frågade mig när jag skulle sluta och jag sa om ett par veckor tror jag (det var i mitten av januari)..Sällan, du slutar inte innan sommaren..2 dagar senare kom platschefen och frågade om jag kunde tänka mig att jobba maj ut..tuff som jag var sa jag att jag skulle ha 1500 till för att göra det..sen visade jag min styrka i löneförhandlingar om kom ut med 700 till..suck..

Jobbade så mycket och sent på kvällarna att jag inte hann med träning och sånt..mina bästa vänner på Connecto däruppe jobbade alla nattskift...det säger allt...när jag lärt känna dem stannade jag kvaribland på helgerna och festade där också..

Samtidigt brottades jag med att jag extremt ovilligt skulle bli pappa..stoppade den i fel hål skulle man kunna säga..blev att tröstäta och tröstdricka...

Efter 11 månader tog tiden slut däruppe...jag orkade inte pendla mer och tackade nej till en fortsättning..när jag kom hem var jag så slut att jag låg på soffan i två veckor innan jag tog mig för något..men då jävlar skulle jag i form igen..20 kilos övervikt skulle bort..de 5 första dagarna tränade jag hockey fyra gånger..

Den sjätte dagen var det avslutning för korplaget i fotboll (jag var coach och oansvarig utgivare av klubbtidningen)...ringde taxi från efterfesten..den kunde komma till dörren, men nejdå..jag skulle gå ut till den själv..kunde ju stå någon stackars urringning klockan halv fem på morgonen som bara längtade efter en snorfull Jerk..på väg till taxin (50m) halkade jag och bröt fotleden..så var den hockeykarriären över...gick i gips på millenium-nyåret..föga roligt...sedan dess har jag inte haft motivation nog att träna ner mig till matchvikt igen, men nu ska jag dit...det får vara nog nu..inte bara för att jag e trött att se en flohabba varje gång jag tittar mig i spegeln..det finns även andra orsaker...diabetes runs in the family..känns inte som jag vill ha det..

"You spend your days at a dead end job
Where you just do what you are told"

Jerk

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Du har en fantastisk bloggsmak ;o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback