Thåström & tonårsflashbacks

För tredje dagen i rad kom jag innan flextiden var slut..nu ska det sägas att det har varit de sista skälvande minuterna varje gång, men ändå..det är en svit nu..lyckades med konststycket att jobba en timme längre än jag tänkt också..ändå jag har gått fantastiska 17 timmar back denna månad..får väl skärpa till mig i februari..

Nu är det Thåström på spelaren..från himlen sänt...fast han är gårdare...men han har ju trots allt spelat i Ebba & Imperiet...behöver nog köpa lite skivor snart...snälla chef..ge mig löneförhöjning..jag måste shoppa skivor en masse...

Cilla, som tog min oskuld var också Thåström-fanatiker...otroligt..hon var inte från Malung..det har väl i princip aldrig någon flickvän varit...hmm..det måsta ju ha att göra med min förlorande personlighet..de som ser mig dagligen finner mig icke intressant..hon är från Avesta iaf..20 mil från Malung..vi träffades på båten till London..också ett ställe att träffas på..men jag var onödigt kär..det är man väl alltid..speciellt som det tagit slut..och nu var det över 15 år sedan...

Nej, det var ingen fyllegrej..vi var nyktra båda två..och kära...och oskulder...ganska vackert om man tänker efter...många andra verkar ha gjort det i fyllan för att få det avklarat..sen kanske det inte var min bästa föreställning, men inte ens Thåström lär ha varit fulländad när han spelade i the Haters..

Får verkligen Segal ha ett soundtrack med Beastie Boys i sina filmer..borde det inte finnas någon slags regel mot det??..det..det..jag finner inga ord..måste snart spela något med dem för att lugna ner mig..eller byta kanal kanske..

Cilla, gav mig också lite problem..på den tiden..när jag var ung..kostade det fortfarande en hel del att ringa riks..och eftersom Cillas pappa vägrat att betala telefonräkningen eftersom hon ringde så mycket fick jag ringa hela tiden..typ 2ggr varje dag..

Eftersom det var sommar hade jag åkt upp till min kusin och fått honom att åka till Norge för att köpa 2 backar öl till mig..nåväl..när jag gick av bussen i Malung igen..efter det perfekta brottet..trodde jag..var mina föräldrar på väg hem från sitt jobb (det låg typ 2 meter från busstationen), så det frågade givetvis om jag skulle ha skjuts..hmm..väskan full med 50 öl..ingen bra idé kanske..ja tack gärna..ska du ha hjälp med väskan den verkar tung...nej nej, det går så bra så..i trappan hemma ner till källaren stöter jag till ett trappsteg och min väska klirrar till..
Far: Har du öl i väskan?
Ung, orolig tonåring: några stycken..

Sedan vid middagen har visst teleräkningen kommit..1500 spänn..mot normala 6-700..
Far: ska du betala din del av räkningen eller? (lite lätt sur)
Ung..ja ni vet: Men, jag har väl inga pengar..jag e 15..
Far: Nehej, men en massa öl har du råd med..

Sedan var det lite frostigt några dagar..det ska väl sägas att vi aldrig haft mycket pengar heller..så det var väl en oväntad och otrevlig utgift för päronen..
Men ölen var goda..synd att hon gjode slut veckan innan dock..så hon fick aldrig avnjuta dem..ett av mina längre förhållanden..det höll en hel månad..

Ett år senare hade jag fest på Lucia i min källarvåning..det var en torsdag och spriten flödade..jag hade egen ingång och hade städat mina rum själv sedan jag var 10, så vi hade jämt spriten hos mig..
Far kom ner och bad oss sänka ett par gånger..kan förstå det..samtidigt försökte jag dölja att jag drack (ja, tjena är det någon som längre tror att det går att lura föräldrarna??)

Tredje gången han kom ner gick Ebba Grön på full volym, så han fick skrika..då tycker den äldste av oss (Tommy P) som festar att det är läge att säga emot...han hade aldrig träffat min far eller min fars humör tidigare..så kontentan blev att min käre far slängde ut oss..nu tog det inte så hårt på oss just då eftersom vi ändå var på väg till diskot..ett riktigt fyllekalas var diskot..där var min just då favorit..fröken Fjällborg..så aspackad att hon inte kunde röra sig, men då jag slog mig ner bredvid lyckades hon med hjälp av sina sista krafter att avlägsna sg från min närhet...själv fick jag köra buss, men jag hade iaf anständigheten att inte göra det på gardinerna som en del andra..

Det tog ett par dagar innan jag vågade mig upp igen..visserligen hade inte min far sagt att jag var utslängd för alltid, men jag visste ju inte..när jag väl vågat upp säger han: jag var en halvmeter ifrån 20000 på V5:an igår..du kunde ha fått en ny stereo..då visste jag att det var lugnt..

Min stereo ja..jag fick ingen med cd eftersom mina föräldrar inte trodde att det skulle bli något..istället fick jag en stereo med klocka på ...den står fortfarande i föräldrahemmet..det dröjde till -99 innan jag fick mig en cd-spelare i hemmet..hade en i bilen innan iaf...

"Så har det alltid varit härute, ingen jävel har brytt sig om oss
Man ska va som en zombie, va nöjd med sin lott och aldrig fråga om nåt"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback