All time low..

Runa är såld....Petter borta minst två månader...Mikkel i minst 6 veckor...Sulan tvekar om en fortsättning...på en blogg läser jag att ryktet går om Amuneke...

Nu börjar jag må dåligt på riktigt...

Förresten GKAM:en avslöjade det idag...jag brukar vara snäll mot Jerker vid de här tiderna..så jag får honom att jobba med VPA:n...som jag misstänkte alltså...och ja...det rök en semesterdag nästa vecka...måste jobba onsdag...VD:n stod och hotade mig med badmintonracket...GKAM stod bredvid..liksom min chef....inte läge att säga "Nej, jag ska på min öltältssemester då, dricka öl ur plastglas, lyssna på dansband och få skit för att jag bor i sthlm..jag längtar verkligen upp till byn"..

Nej, det blev inte Schweiz..de kommer upp hit istället...billigare för oss...bättre också tror jag..annars hade jag fått offra torsdagen också...måndagen är ju utesluten att resa på...nåväl...jag får väl två dagars semester iaf...

Jag och Mikkel har något gemensamt faktiskt...jag har också nästan slitit av ledbandet en gång i tiden...inte på Söderstadions gräs direkt...jag var sju år...och bakom huset hade vi grannungar en backe där vi brukade åka bob..byggde hopp, speciella banor och sånt...iaf..jag hade ett par slalomskidor..Elan, samma som Stenmark såklart..Salomonhandskar...tänkte jag skulle åka slalom nedför backen...den var trots allt modiga 10-15 meter lång..när jag kommer ner och ska stanna ramlar jag...känner att något är riktigt fel...ligger och grinar en kvart...redan där borde jag lärt mig läxan att om man försöker va en "show off" straffar gud en direkt, men men...

Till slut kom far och hämtade mig...hjälpte mig uppför backen..jag fick lägga mig i soffan och kolla på tv...lustigt nog är detta även mitt första minne av tipsextra...iaf...knät hade stelnat till så jag knappt kunde gå...fick en kudde under knät när jag skulle sova...sov inte så mycket ändå...fick åka till sjukstugan...röntgenbilder....jaha...det blir kryckor i 4 veckor...kul...skitkul...när man är sju vill man gå ut på rasterna...jag fick sitta inne och rita..brukade stå vid fönstret och titta på de andra som sprang omkring och hade snöbollskrig...

Min ishockeykarriär fick ett litet avbrott också...men jag brukade hänga på träningarna iaf...givetvis..och det är väl enda gången det har hänt också...var sporten där och gjorde ett reportage..de filmade vår träning...och jag sitter på sidan av med kryckorna i min hand...vilket jävla flyt jag har...å vad kul att se polarna på tv sen..

Så jag och Mikkel har haft samma skada...vilket inte är någon tröst i bedrövelsen...

Undrar om det finns någon möjlighet att Pinocchio vaknar upp på måndag och tror att det är 2003??

Fyra veckor senare slapp jag kryckorna...första matchen efter det gjorde jag 1 mål (vi vann med 16-1)..efter matchen tog vi lagfoto...det var det lagfotot Spjuth-kölla såg på den där efterfesten när hon frågade..Är det där du? Yup..men..du var ju söt då...

Schysst..ok...jag fattar...här blir det inget...

/Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback