Benny, Benny ge oss en sång...

Kvart över två igår eftermiddag ringde telefonen...vad gör du? Sover! NU? JA..somnade vid 10 imorse...nakenbadat och åkt båt...tur du ringde och väckte mig..

Var Sele som ringde...snart dags för match på Söderstadion...mådde bra när jag vaknade...men hungrig...tog det ändå ganska lugnt innan jag gick in i duschen och därefter tog på mig matchdressen...Hammarbytröjan..halsduken fastsatt i byxorna och armbanden på....stannade som vanligt till vid Läckergrillen och köpte 2 grillade med bröd innan jag tog promenaden över bron...kände mig lite orolig..hittills i år har jag alltid suttit på norra..nu skulle jag sitta på Södra...jag köpte en läsk också vid korvmojen...illa...skulle mina ändrade rutiner förstöra dagen?...inte hade jag rakat mig heller...har jag gjort inför varje match...

Köper ett Bajen-pennskrin till dotra innan matchen...kan hon ha i skolan..

3 minuter in i matchen får jag ståpäls...börjar rysa när jag åter satt mig ner efter Paulinhos 1-0...sedan är det något som kommer...kan vara ångest över matchen..kan vara bakfylla..vet inte..blir bättre när jag står och hoppar efter Pinocchios 2-0...men sen kommer samma ångestkänsla över mig...shit...sitter som vanligt kvar på platsen i halvtid...

Skriker okvädingsord mot domaren...ber varenda Göteborgare dra åt h-e....när Erkan gör 3-0 står jag och hoppar..hoppas Göteborgarna ser mitt hånflin...njuter sista minutrarna...nu kan de inte förlora...Benny håller nollan i sin första allsvenska match....Bajen är fortfarande serieledare och jag är nästan nykn*llad...hur fan ska livet kunna bli bättre??

Det enda som stör mig...hur ska jag kunna hålla mig något sånär lugn nästa match...då jag sitter på familjeläktaren med dotra??

Sen drog vi Sele, Annica & jag till Taco Bar på Medis för att fira segern...

Förresten..kommer ni ihåg hon som rökte mittemot mig??..hon jag inte kunde bestämma mig för om hon var en rugguggla eller halvskaplig??...well, när jag mötte henne på gatan och hon försökte aska i en annan kvinnas hår bestämde jag mig...

"Här är Hammarbys a-lag
Här är Hammarbys fans
Alla kommer från Söder
Å vi älskar Hammarby"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback