Honey I'm home...

Hemma igen..eller hemma och hemma...jag har väl hemma på tre ställen just nu...här på Söder, föräldrahemmet i Malung och mitt hus i Sörsjön...

Hmm...det är lite för mycket egentligen..om jag inte har blivit mångmiljonär på Lotto i helgen då...då kan jag ju skaffa en helikopter för att ta mig mellan ställena...

Hur var er helg då?

Min var..ja...varm...svettades floder på lördagen..hade en konstig känsla...att jag inte ville vara i skogen då..vet inte varför..kände mig utanför på något weird sätt...som om jag mixed engelska & svenska ord i meningar...inte riktigt bra...

Fredagen var annars bra...

Hälsade på Kenny på Falu Kurirens kontor...Lunchade med Mange the mailman..Pizza..kortkort som går förbi utanför..åker hem..tar mig en dusch...tvålar in mig och...eeh let's not go any further...jag och lillebror åker upp till Sörsjön...

Jag lagar maten...grillar fläskfilé, lite ribs & paprika...gör en sallad till det...blev riktigt gott...lillebror åker ut till Krokarna och hälsar på storebror, farbror & kusin...jag stannar hemma..ser på fotboll...

Ligger och nyser..förbannade gräsallergi....

Kan inte sova...för varmt...kan inte ligga på höger sida...axeln värker fortfarande efter en vecka...kanske måste kolla upp det om det inte blir bättre snart...

Somnar vid fyra kanske...vaknar halv åtta..shit...lite sent...skynda skynda..ut till skogs..göra nya älgpass och röja lite...kusin bjuder på en öl...vafan bara en 3,5a..hmm...Farbror delar ut fler pass där det ska röjas och snitslas...jag får Vintervägen 1 & 2...tack som fan..det är skitdrygt att gå över myrarna för de passen...

Hem...äter Kolbotten...jäser...ger storebror sin födelsedagspresent...en dvd med "Inte aktuellt"..har glömt att ta bort prislappen...dricker öl och tittar på fotboll..sen drar Bröderna Slut till Knutby (församlingshemmet som även är pub på helgerna..)..flörtar med kusins fästmö...dricker mer öl...ser på fotboll..fan, brassarna åker ur...talar med Asplund om älgjakten...Anna är söt...talar med Marie...hon hade googlat fram till min blogg...briljant...jag uppmanar fler att göra det...

Pipis är där...förklarar min kärlek för henne..går snabbt därifrån när hon förklarar vem hennes man är...han som gjorde processen kort med en dryg norrman lite tidigare...

Efterfest...hos storebror...Tommy the cop, Putric, Lilian, den dryge norrbaggen & hanses flickvän är där...Putric spelar dragspel...norrbaggens flickvän gitarr...storebror flörtar med Lilian...

Jag och Tommy the cop slänger ut alla utom Lilian vid fyratiden...storebror har hugg...så vi måste ge han chansen..

Norrbaggen fortsätter dryga sig...försöker ringa taxi..vi har ingen Taxi i Sörsjön...norrbaggens flickvän vrålflörtar med mig..är på väg att falla till föga (det var väldigt länge sedan...) när Tommy the cop berättar för mig att hon är flickvän till norrbaggen...skiter i det...cyklar hem...jävlas med Kurt på vägen...väcker honom innan jag fortsätter hem till Hammartjärn...

Sover..sover...duschar...bil till Malung...lite tv...kebabtallrik...rälsbuss till Borlänge...tåg till Stockolm...söt tjej bredvid mig till en början...sedan kommer kille och säger att det är hans plats...tjej går..suck...för mycket tjejer på tåget...känner mig frustrerad...

Sitter och skriver ett av de många bittra inläggen...helgen är slut...imorgon börjar slaveriet igen...måste föra över pengar till kontot...ett lån har inte dragits som det ska...bara kanske har råd med ett makaronpaket...är på väg att ge upp...

Leder fortfarande drömelva-ligan på jobbet, men nu är det nervöst..har bara två spelare kvar...hoppas..hoppas..behöver pengarna rejält...

/Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback