Kändis-stalking..

Hade en liten slödag på jobbet idag...näe...jag var där vid halv nio..inte det...men jag ansträngde mig..hmm..måttligt kanske är ordet...sen gick jag hem redan kvart i sex...tyvärr fick jag sällskap av Betski...pust...så jobbig...typ 300 år gammal..vidrig...jaja...

De håller på och läser ansökningar om en ny tjänst också...innesäljare...jag propagerar stenhårt för en tjej i 20-årsåldern...rent demagogiskt vore det en fördel...inte en käft är under 31 på jobbet...det är mest killar här..så..det är nästan diskriminerande mot unga vackra tjejer att ingen får jobb hos oss...undrar vad Jämo tycker?

Fast det var väl inte riktigt därför jag gick på halvfart...jag upptäckte att jag inte hade läst i princip någon Ronnie Sandahl-krönika...började...då han skrev om juldagen log jag igenkännande..fler saker..även om jag aldrig spytt av nervositet...i en krönika snodde han ett citat av Rocky utan att ange det...var tvungen att anmärka (givet, jag e ju en besserwisser..)..fick svar att jo, vaket...jag brukar göra så med artister/konstnärer jag beundrar (typ..jag har inte direkt skrivit ut mailet och satt upp det på väggen..)..

Så jag växlade mellan att ladda ner en ritning..läsa en krönika etc..och nu inser jag plötsligt att jag glömt skickat uppdateringarna och ritningarna till China...får försöka komma ihåg det imorgon...

Åh, om jag någon gång kommer fram till vad jag tänkt skriva så går väl strömmen..

Nytt försök...det var någon krönika jag tänkte..fan, det där har ju jag skrivit om (nä, inte koloskopi-undersökningen)..har han snott det av mig?? Läser han mina inlägg?? coolt..sen såg jag att han skrivit krönikan innan jag börjat blogga så..där sprack det...men det var ändå lite för mycket igenkänningar...när han skrev att han köpt en lägenhet på Söder...34kvm...tänkte jag...han bor väl fan inte på Ringvägen?? I mitt hus? Ovanför eller nedanför mina 34 kvm??...näe...Lundagatan var det visst..pust...blev lite creepy där...men då han beskrev en längtan att bo i en lägenhet som ligger på ett ställe där man inte behöver ta tuben till krogen kände jag något gemensamt...

Fast han har nog fått jufsat mer än mig de senaste åren? Å så hänger han på Stureplan mer än vad som är hälsosamt....samtidigt ser det inte ut som om han behöver vara rädda för att stryka med till julen..

Nåja, min inblick i kändisvärlden idag...apropå det så är Gry alltid kvällens smak...

Förresten såg jag Micke Hellström inne på Ringens köpcentrum igår...

"Ställ inga frågor om livet
Har inga färdiga svar
Har läst en del som har skrivits
Jag vet vem jag är och vad jag har"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback