Ptscchhh...

..borde det låtit i lägenheten vid det här laget...äntligen äntligen har jag semester...3 veckor..med...ja...det blir väl regn förstår jag...

Just nu sitter jag och väntar på att det ska ringa ett samtal.."Tjena, det är Ida..vi är på väg till Eken nu..."..yup...första semesterölen ska avnjutas på Hiltons uteservering med utsikt över gamla stan...

På måndag åker jag upp till byn, sedan när studsaren är ipackad blir det vidare färd mot skogen...två veckor i herrgården gör nog gott...två veckor med dotra gör det ännu bättre...

Helst av allt hade jag bara legat på sofflocket i två veckor och filosoferat, men det blir väl till att slå gräset som vanligt..ska fixa ved till ett par älgpass också..lillebror grymtade något om att måla om gäststugan...blir väl som med jordkällaren..jag planerade i två år sedan gjorde han det på en dag...ganska schysst arbetsfördelning om du frågar mig...

Allt är klart nu..har köpt dotras alla presenter...en är väldigt speciell...en biljett till hennes första match på Söderstadion..hon säger ju att hon är Hammarbyare redan...hur ska det inte vara efter den matchen?? Vi sitter på familjeläktaren (Västra) nära klacken, så hon kommer se tifot, flaggorna som vajar och höra alla sånger...första gången jag var på Söderstadion ryste jag och förstod att jag hittat hem...jag var ändå 25 år då...

Sista veckan blir i sthlm...helt utan planering...kanske städning om jag lyckas planera bort det nu i helgen...kan bli en jobbdag..komma in och rensa mejl typ...men ska semestra i lägenheten för första gången...annars har jag alltid åkt upp till herrgården..the mansion...så fort jag varit ledig...var däruppe ca tre månader totalt ifjol..i år har jag varit där från nyår till trettonhelgen, påsken & helgen efter midsommar...mycket mer sällan än vanligt...det är ett medvetet val..ifjol mådde jag så jävla dåligt i november när jag kommit tillbaks till sthlm...tänkte se om det blir bättre nu när jag inte är där lika ofta...

Nån som vil göra något v.33?? Jag är öppen för förslag..ska bara lämna dotra på flyget ner till Ålahuvudland på måndag eftermiddag...sen är jag fri som fågeln...ska sparka boll på måndagskvällen iofs, men sedan...

Fan...nu när jag druckit några ikväll..shit...fyllesentimental...garanterat ringa the Sunne Girl...hon lär väl inte svara iofs...ska försöka hålla mig, men känner jag mig rätt så...å det gör jag ju..jag fortsätter ju med mina patetiska sms där jag försöker verka som en trevlig, glad prick..sedan kommer ett psycho-sms där jag framstår som en stalker...

Kunde jag inte haft någon att ringa som vill prata med mig? Någon som blir glad..säger..ja, för tusan..vi möts på Medis..sen festar vi till gryningen för att därefter gå Götgatan ner hem till dig...vi älskar passionerat och leker med de där isbitarna du har kvar sedan inflyttningsfesten...

Drömma kan jag ju...

/Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback