Semester -06 dag 1

Jag ber om ursäkt för er...jag ljög lite i gårdagens inlägg...första semesterölen intogs inte alls på Ekens uteservering...jag satt högst upp inne på Hotell Hilton i deras business lounge..där allt var gratis...så jag öppnade med två gratisöl...satt och tittade på utsikten över gamla stan...sen drog vi till Dubliners för lite käk och livemusik...räddar Remos vita vin från en hormonstinn Irländare..inser sekunden efter att han antagligen är på väg att slå ihjäl mig..han säger något..jag hör inte, fattar inte...såg livet passera revy (ganska fattigt)...men han orkar inte slå mig, så han drar vidare...

Med vi så var det TP & Ida från jobbet samt 4 Schweizare..den ene av dem, Remo, jobbar på företaget i Herisau...han har även i perioder varit uppe i Sverige och jobbat..det var här han lärde sig att snusa..även om han kör med tjejsnus (portionspåsar)...det var efter han jobbat sent en kväll och glömt nycklarna samt telefonen på skrivbordet när han gick ut och rökte..mitt i vintern...

Sen ringde Mats Ludvika och undrade om jag var sugen på öl..så när Schweizarna åkte hem till hotellet drog jag till Hornsgatan och spelade lite biljard med Mats och två bajare...

När biljardstället drog vi till gamla stan och någon krog som hette Medeltid eller något sånt...som det anstår män av vår dignitet drack vi givetvis mjöd...fan vad varmt det var där...när den stängde gick vi mot Debaser...det är stängt klockan tre på natten..tänka sig...träffade några tjejer utanför..en av dem fyllde 25...försökte få med dem tll Patricia..de drog till Donken istället...stod i kön...nu ska vi gå in...

Hur står det till här då?  Ja, det är väl bra, tänkte gå in och ta mig en öl...nänänänä och eftersom sista insläpp är om en kvart hinner du inte gå av något sorry..

Vaktjävel..ger mig fan på att det var han som stoppade mig sist också..knappt påverkad (nåja..) blir jag återigen nekad..nu tror jag att jag gör som Dr Drag och bojkottar Patricia i fortsättningen...går till Donken istället...där sitter tjejerna...

Beställer en McFeast med plusmeny..Donkenarbetaren lyckas slå omkull colan så den åker ut över hela golvet..stripsen klarar sig..jag får en ny...ser Bajarna som också är där...slår mig i slang med dem också..är nog oerhört dryg...kallar mig plastbajare och sånt...det är fruktansvärt varmt även inne på Donken..jag sitter och svettas floder...

Mats kommer in...han gick in själv på Patricia, men efter att ha dragit en Vodka lime tycker han det är trist...Mats orkar inte åka ut till Lidingö, så han hakar på hem och sover på soffan...Mats har väldigt svårt att förstå tjusningen med att gå Götgatan ner medan Söder håller på och vaknar...då man ser Broddways kvastparad nerför gatan gå...den promenaden är en av anledningarna till att jag älskar Söder...

Ja, just ja....klart jag ringde hem till henne igår kväll...satt och väntade på tuben vid Östermalmstorg..kunde inte motstå...jag e fan puckad i huvvet...hon svarade faktiskt...jag söver...ok, men när jag ringer imorgon svarar du? ja...sov gott...

Sen när jag kommer hem 5 i morse..efter att som vanligt snott en DN (varför?? jag har inte läst klart den än och klockan är 18 på kvällen..)...skickar jag ett sms...till slut kryper det fram..hon har pojkvän...shit..visste det...livet suger än mer...jag hade aldrig rört henne om hon sagt det från början (påstår jag nu, men när hon låg där i sängen..tja...vill iaf tro att jag inte skulle rört henne...)...

Ikväll ska jag till Henke Curling & Camilla och grilla..borde nog sno mig på nu...måste ut och köpa snus..sedan en dusch och dra mig bort till Hornstull..perfekt....slipper lämna Söder ikväll..

"Jag ser en blå himmel över Hammarby sjö
Blå blå himmel över Hammarby sjö
och jag vill aldrig, aldrig, aldrig dö"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback