Walk of Fame..

Usch..var utanför dörren två gånger idag...första gången för att handla lite..mitt på dagen..till frukosten alltså...mjölk och sånt..sen tillbaks hem...tvätta, stryka...svettas i värmen...just nu saknar jag en svenne-fläkt i taket...fönstren är vidöppna och för en kort sekund då det regnade idag kände jag ett uns svalka..det gick dock över snabbt...fortfarande 20 grader varmt ute klockan ett på natten, så inomhus håller det sig stadigt på 24-25 grader...

Nej, jag gnäller inte över värmen...dock kan jag kosta på mig att gnälla på min tomma plånbok som tar bort all glädje med värmen...jag har inte råd att sitta på uteserveringar och dricka öl...jag är klart störd över detta faktum...nej, jag kan inte gå ut nykter...jag är en stel och blyg produkt av skogen, så...

Andra gången jag gick ut var för att handla...ja, igen...Nolabäcken-skalle....senil innan 25...började plocka fram grejer så jag kunde göra min älggryta med paprika...upptäckte att jag saknade svart vinbärsgelé hemma...å då kan jag ju inte göra min goda sås..så..traskade till Ica igen...samma kassörska...hon ser lurig ut...kanske??

Så jag åt en riktigt god middag idag och eftersom jag inte gått upp något de senaste veckorna unnade jag mig lite smågodis...för en gångs skull inte överdrivet mycket...men nästan...

/Jerk

Kommentarer
Postat av: Erik

Måste bara fråga vart uttrycket Nolabäckenskalle kommer ifrån?

2010-12-12 @ 20:39:53
Postat av: Jerk

Släkten är från Nolabäcken ( Nolabättzin i Sörsjön)och vi har en tendens att vara virriga och glömma saker långt innan vi blivit (eller iaf borde blivit) senila...

Postat av: erik

sedär! anledningen att jag undrade är att min släkt har en gård som kallas Nolabäcken, den ligger dock i skärvången i jämtland :)



god jul!

2010-12-13 @ 16:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback