Working class hero..

Vilken dag...hur stressigt som helst fram till lunch..och en stund efter den...men vid tre-tiden lugnade det ner sig...ska nog dra hem nu...då ringer det på mobilen...en säljingenjör....alltså min mobil e privat...inte jobb...iaf...e du kvar på jobbet? Jaaa..(lite orolig)..okej kolla om den här kontakten finns på lager i Schweiz...jodå....bra då ska vi skicka prover till FLIR...jaha..Sigge får fixa den ordern...bra..trevlig helg..mutter mutter..

Sigge är i telefon med en kund...väntar och väntar...börjar släcka ner ett par fönster i datorn...sen kommer han till mig...pos 3 här i offerten..finns det någon 75 ohms adapter istället? Samma pris...sedan är det position 20..han vill ha hane-hane...inte hona-hane...ok...tar telefonen av honom...pratar lite med kunden..får klart för mig vad han vill ha...letar upp det i vår databas..letar priser...ringer Håkki, som är ansvarig säljare...kan vi köra det och det priset?? ok...

Ringer upp kunden igen..japp..hittade adaptern du ville ha..det här och det här priset är det som gäller...ska vi skicka om offerten, jag såg att den gått ut..japp..ok...går till Sigge fixar offerten...Sigge skickar den till kunden...väntar lite utifall det blivit något fel....jag sitter och väntar..släcker ner något mer fönster i datorn...läser Aftonbladet på nätet...

Då kommer Hasse (i telefon)...ok...vad var det för grejer i kablaget...hej, är du på väg hem? ja, för en timme sedan...vi måste räkna på ett kablage....Peter ringer snart upp och talar om vad som ingår...vi måste offerera idag...suck...Peter ringer upp....räknar..hittar inget pris på en av kontakterna...byter kontakt...klart...leker lite med marginalerna...

Hasse ringer upp kunden....100 spänn blir det...dyrt? njae...det blir så...ok, ni betalar 60 spänn för ett liknande kablage..vet du vad det heter?...letar upp en offert på det...ok...om vi gör så här...vi leker lite med siffror....Hasse ringer upp kunden igen...85 spänn blir det...ja, en kontakt är lite dyrare och så är det inte lika hög volym...pust....skickar ner en förfrågan till Schweiz....talar om vad jag ska ha för transferpris eftersom säljpriset är såhär lågt....

Klockan är nu kvart i fem...jag tänkte gå hem för en timme och trekvart sedan...nu loggar jag ur...fortfarande varmt ute...många vackra tjejer i kjol på vägen hem...känner mig som ett psyko...stirrar så ögonen ramlar ur ögonhålorna...vilka ben...oj, titta på den urringningen...måste hem...handlar på Vi..oj, titta på den...vackra tjejer här också...

Amerikanskt par framför mig i kassan...varför hon ställer vagnen mellan henne och rullbandet förstår jag inte..hon är kort..riktigt kort...så hon får sträcka sig rejält varje gång hon lägger på en vara på rullbandet...ångrar att hon tog några persikor (så dags nu..)ställer dem i korgstapeln (men fan e du helt slut??)...slänger på mina varor...ler mot Malin...betalar...försöker gå fram till varorna för att plocka ner dem i väskan...käringen har blockerat hela gången med vagnen (men fatta något och släpa bort ditt feta arsle..)..thank you...

Kommer utanför porten...småsnackar lite med frisören...så som man drömmer om att det gjordes förr i tiden..löst prat om vädret och semestern...oj, de har fått bort byggbarackerna..tog bara ett år....jag vet mannen, jag kan se Ringvägen igen...

Äntligen hemma...

/Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback