6 liter öl, korv & pizza..vad kunde gå fel??

Inspiration till jobbet någon??

Kan iaf meddela att mina VM-tider på jobbet hittills funkar skitbra..dök upp vid halv nio idag igen..på en måndag!!! Så då går jag hem kvart över fem...hinner precis se första halvlek mellan USA-Tjeckien innan jag ska bege mig till en grusplan och förnedras tillsammans med Malung FC, sen hinner jag hem i god tid till Italien-Ghana...

Surt bara att jag inte tagit ut någon semester...jag kommer att missa alla matcher som börjar klockan 15...jag lär mig aldrig...

Ska nog plocka ut en fredag iaf...för annars kommer jag missa 2 matcher den dagen eftersom jag måste resa upp till skogen...

Ännu surare är resultatet i lördags...dagen började annars så bra...lyckades försova mig så pass att jag inte hann gå på spinning-passet, sedan dammsög jag, käkade pastasallad till brunch, diskade, tog en dusch, rakade mig (sparade VM-musche..får se om en vecka hur den blir..)...packade väskan full med öl och drog till Pitan...sedan ett kort stopp vid Konsum innan vi äntrade Kanalplan..

Hammarby TFF spelade seriematch..50st på läktarna...där var vi (Jag, Pitan & Krille)..i paus slog vi på grillen så vi fick lite korv till ölen...Bajen vann med 4-1..solen stekte och det kändes verkligen som om denna dag skulle gå till historien som ett stort euforiskt rus...sedan blåste domaren igång matchen...krampaktigt, slafsigt...trist..så förbannat trist...visst blev det ett rus, men inte någe eufori...

Satt och tokringde till varenda jävla människa jag kunde komma på..behövde gå ut..ingen..var redo att göra Söder...Martin va på Trägårn..Håkki vägrade svara...liksom mer än hälften av alla andra jag ringde..Jimpa svarade visserligen, men han skulle inte ut...Jimpa är förresten ny trea i Pejas lag (jag mötte Lassie..)...

Min utgång slutade på Mickey D's..en påse med McFeast & Co + en milkshake sen gick jag hem och frossade...tur som jag har så gick Sverige-matchen i repris...kollade igenom den igen...kom på vad de gjorde fel...gick och la mig tre på natten..

Vaknade ini helvete för tidigt...hade glömt alla taktiska drag Sverige borde ha gjort och kände mig mest missnöjd...

Vägrade kliva ut genom dörren och spenderade ett flertal timmar i soffan väntandes på att första matchen skulle börja...efter andra matchen var det dags för mat...Pizza...

När jag klev ut genom porten slog värmen nästan omkull mig...va fan? har det varit så här hela dagen?? Den e åtta på kvällen nu, borde det inte gett sig lite??

Nåja, whatever...det är fortfarande en match kvar ikväll..jag går in igen...sen sitter man på jobbet helt plötsligt...

Ska hela juni fortsätta på detta sätt tro?..Lär inte bli så mycket sol på mig då...

Funderar allvarligt på att sitta hemma själv på torsdag..lättare att koncentrera sig på matchen...billigare, men å andra sidan...vinner Sverige e det roligare att va på krogen...så kan man ha ett eufori-rus blandat med billig öl i plastglas...

Som ni förstår är det stor risk att mina uppdateringar på bloggen blir lätt sporadiska den närmaste månaden...hade inte tänkt stänga igen helt som på OS iaf (om nu någon bryr sig??), men det blir väl  ännu mera sport än vanligt förstår jag...

"Ich liebe dich
Ibrahimovic"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback