Back to the roots..

Kvart i åtta på jobbet...jag börjar skrämma mig själv..ska det här fortsätta kommer jag väl att sitta där sju på morgonen i höst och skrocka förnöjt när de andra släntrar in vid nio-tiden...hatar sånt...det känns liksom..förlåt att jag inte e 50 och tycker att höjdpunkten på dagen är att kliva upp i svinottan..men å andra sidan då jag är en kvällsmänniska går jag inte och lägger mig efter rapport heller...

I morgon drar jag upp till skogen..då jag redan har en fullpackad väska så tar jag (förutom en minisemester från jobbet och stan) en kort semester från bloggen...kan bli skönt för er att slippa mina gnälliga inlägg om hur jag inte får något eller om hur mycket mitt jobb suger i några dagar...kanske dags att läsa lite mer upplyftande bloggar...bloggar som någon med ett liv skriver...bloggar där det händer saker...

Uppe i skogen hoppas jag slippa alla frestelser som en enkel tur på tuben ger mig..alla korta kjolar, vågade urringningar & vackra leenden (ok, det där sista ser man inte så ofta på tuben kanske..)...istället blir det sjukpensionerade 50-åringar på dagen och fotboll vid tv:n på kvällen...blir nog bra det..

Såg förresten the future Mrs Eriksson igen i måndags...jag var på väg tillbaks från lunchen..hon gick åt andra hållet..våra blickar möttes och jag såg inte en tillstymmelse till leende denna gång..

Om jag sa något? Är du galen...då kanske hon skulle svara...vad fan gör jag då??

Hmm..Tess kanske kommer...hon är knappast 50 än...så ler hon så sött också...nåja..hon lär inte ha kort-kort eller en vågad urringning ute i skogen iaf...

Siktar på att dyka in till åtta i morgon...drar ju lite tidigare för att hinna med tåget..ni som vill vinka av mig är välkomna till Centralen strax efter 17...

Tess är förresten förlovad, så hon går ju bort ändå...

Känns som jag glömt något...något som inte packats ner..ölen skippar jag nog..väskan känns nog tung..näe..det ordnar sig säkert..snusen är med iaf...var säkert inget viktigt...födelsedagspresenterna till storebror & mor är också med...är nog lugnt..

Det är auktion på lördag..i Yttermalung..en av grejerna som auktioneras ut är "Frögeliusättlingarna" som någon Sjögren  skrev...yup, min släktbok..på mors sida..från fars sida hade det bara blivit ett häfte eftersom alla är släkt med alla...

Frögelius? Jo, det är prästsläkt, även om min gren antagligen är av den vanartiga sorten då jag varken är döpt eller konfirmerad..

Enough..

"Det är här man känner vart stigarna går
och man vet vem som är släkt med vem
De är här man vet var gäddorna står
Det är hit man kommer när man kommer hem"

Jerk

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Överväger att stå och skrika och gråta på centralen: JEEEEEEEEEEEEEEEEEEERK. Skulle va nåt det :o)

Postat av: Jerk

jo..då skulle jag nog smyga längs väggarna och inte låtsas höra :)

2006-06-29 @ 11:33:34
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback