Tell me why, I don't like Mondays...

En riktig skitmåndag...dök trots allt upp redan klockan nio på jobbet...sent om man tänker på förra veckans stordåd, men rent historiskt en av de tidigaste måndagarna de senaste åren...

Sen fortsatte det...hade ju jobbat på så pass att jag kunde gå i tid i fredags..vilket gjorde att de som inte hade det skickade ett gäng mail till mig efter kvart över två...

Å inte fan hann jag med dem...det dök upp nya...storkunden, som jag vigt mitt liv åt att tycka illa om tycker vi ska ladda ner förfrågningar via nätet och deras databas..gissa vem som måste gå in där i fortsättningen..2ggr om dagen..yup....da Jerk drar ytterligare en nitlott i arbetslivet...företaget är iaf inte rädda för att bli av med mig...med tanke på skitlönen (ja, jag vet..jag ska sluta gnälla och ta tag i det..men idag är en riktig gnälldag så..)...

Laddade ner en förfrågan idag...en helt obegriplig excelfil som är lika överskådlig som mitt midjemått...hoppas Schweizarna förstår bättre än mig..iofs..idag är en sån dag då man känner att det kvittar...

Lik förbannat sitter man och har dåligt samvete för att jag inte hunnit med det jag skulle...kanske imorgon om det lugnar ner sig lite...sen har jag en massa surdegar som jag aldrig komma hinna med...kul i jul..till det kommer ju lönen som inte direkt inspirerar till stordåd..lik förbannat gör man sitt bästa och sen kommer skitsnacket om hur viktig jag är för företaget..blablabla spindeln i nätet blablabla...det kan ni stoppa upp nånstans...

Till slut är den abnormt jobbiga jobbdagen slut...

Då är det dags för fotboll..sista matchen innan uppehållet...börjar ju skitbra..vi gör självmål efter ett par minuter...får till slut stryk med 6-1...vi var aldrig nära....enda ljuspunkten är att jag var nära att göra mål på min lobb från halva planen..den var bara liite för lång...nu går jag omkring haltar eftersom jag gjorde illa mig i hälsenan under matchen...sedan förra veckan har jag ont i ena hälen (fotkuddarna tog stryk när jag hoppade över en glidtacklande motståndare...)...

Kanske borde gå och lägga mig, men samtidigt är jag rädd att skiten fortsätter imorgon och då vill jag inte ens gå upp...

ICA-Paul undrar om det finns någon för alla..svaret är nej....tydligen inte...sen kan man tycka att det blir löjligt när en kändis häver sig ur det..men men...vad vet jag om deras låtsasproblem??..som är betydligt mindre allvarliga än mina låtsasproblem...vilka iofs inte är i närheten av problemen som finns i u-länderna..fast det här är min blogg och här handlar det om mig mig mig...har svårt att se att någon är viktigare än JAG...skulle vara dotra då..som har flyttat till ett annat land...

En skitdag som sagt..Spanien vände och vann också...
"Please get out, get lost
You've hurt me one last time"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback