VM och jobb..the new lifestyle of the poor & ugly..

Försöker lösa min bristfälliga uppdatering av bloggen genom att flytta datorn...nu står den på soffbordet, så att jag fortfarande har koll på tv:n och VM....satt med ryggen mot innan och kunde inte se ett skit..det funkar ju inte..i brist på övrigt liv så är VM ett fenomenalt substitut...

Funkar också för att inte tänka på att dotra lever i ett annat land just nu...känns väl värre senare..det har ju inte gått ens en vecka sedan vi sågs senast..

För er som tror att VM får mig att bli totalt asocial och genomdum så måste jag försvara mig och säga att VM hittills har gjort underverk för min flextid och för mina uppstigningar på mornarna...idag kom jag för andra dagen i rad in till kontoret redan kl.8...arbetskompisarna är chockade...den enkla anledningen är ju att jag måste komma så tidigt för att hinna hem till kl.18-matchen...eller rättare sagt...jag måste komma in senast halv åtta för att göra det...kommer jag in redan åtta får jag dessutom en halvtimme plus på flexen..så nu är jag på väg uppåt...hade bara fotbolls-vm hållt på till augusti kanske jag hunnit komma på plus...

Nu hoppas jag på att hålla detta ända tills det är dags för semestern..då komemr jag nog ligga på lite lite plus...VPA:n kommer ju snart...det brukar betyda några sena kvällar för mig..

Igår var jag också stark och tackade nej till att gå ner till den lokala krogen, ta en öl och se på andra halvleken mellan Brasilien & Kroatien..Muggen var sugen...han hade varit nere i Tyskland på T'n'T-matchen...lycklig han var då?

Druckit på jobbet har jag gjort idag också...månadsmöte...ena segmentet hade gåt skitbra, så vi fick lite Henrik Åkesson...inte så dumt...flytt blir det också till hösten..för företaget alltså...från plan 7 till plan 4..vet inte om det gör så mycket...det enda vi säkerligen kan veta är att jag återigen kommer att få kontorets värsta skitplats...

"Blås vind blås.."

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback