VM, VM, VM...vad ska ni andra göra i en månad??

Idag har jag extraknäckt som konsult...drömelva-konsult...vi har en egen liga på jobbet i egenskap av vinnare förra gången är jag president..så alla kommer med frågor till mig...jag vill helst inte avslöja något heller..om spelare alltså....vi är i en konkurrenssituation och om jag får fördelar av att läsa på ska de andra fan inte dra nytta av det...

Jag svär att Sabi ringde bara för att få tips på spelare...hennes frågor om vikten på ett par kabelskor var bara en dimridå...nej, du måste hjälpa mig..bara så jag slår Johan (pojkvännen som flyttade med henne till Schweiz...)

Strax innan jag var på väg hem (första gången) ringde jobbtelefonen...det var chefen som bad mig logga in på hans användare i drömelvan...så han kunde göra lite ändringar i sista stund....precis när jag lagt på ringde mobilen..nu var det Linqan som undrade om hon kommit med i ligan...helt sjukt...gjorde inte många knop på jobbet idag...allt handlade om Drömelvan...Åke mejlade och ville veta vilka coacherna var...eftersom en del hade ganska kryptiska namn...

Till slut fick jag tid att göra mitt lag också (har ju gjort stora delar av det i huvudet medan jag studerat lagupställningar och rent teoretiskt spelat VM på papper...)..så kvart över fyra tänkte jag att jag skulle dra...då var Håkki kvar..kanske min största konkurrent..han höll på att lägga in sitt lag, men hade gjort en miss och dragit över spelarbudgeten...då kunde jag inte hålla mig..ta bort Chris..han spelar ändå inte...

Sedan erbjöd han att skjutsa hem mig (Sthlm,kvart i fem en fredag...det går fan fortare med tuben..)...i bilen satt vi och diskuterade drömelvan fram och tillbaks...

Jag har en hel del att försvara...vi har spelat dream team eller drömelvan 8 gånger nu...jag har vunnit 4 av dem...så då de sätter mig som favorit är det inte helt underligt...kul...en talang i livet..ta ut spelare till en drömelva i VM...i begynnelsen..då Aftonpladdret började med tävlingen vann jag faktiskt en resa till Skottland...såg Skottland-Sverige...höll på få stryk på ett disco i Glasgow..gjorde mål på Magnus Hedman...åkte taxi på natten till hotellet med Hedman och nån Aftonpladdret-snubbe..förälskade mig i Ylvas bakdel...fast jag hade hellre sett att talangen suttit i fötterna..kanske man kunder varit där..eller näe..så ambitiös har jag aldrg varit...

Det var under den resan LäderAspen yttrade de magiska orden...under den här resan har jag fan fått två nya favoritlag, GAIS och Malung B...

Förresten..jag var på jobbet redan kvart över åtta idag...VM-tiderna har börjat..nu när jag har en anledning att kliva upp funkar det helt plötsligt...

Han droppade mig på Hornsgatan och jag drog till Bajen-shopen för att köpa en flyttpresent till dotra..

Väl hemma ska precis första matchen börja...puh..hann hem precis..den går just nu i repris bakom min rygg...

Gud e fan hopplös...nu blir det fint väder i två veckor...under fotbolls-VM...jäla skit...nu går jag miste om de enda soltimmarna på hela sommaren..jaja...albino kanske är det nya svarta i sommar?

Mötte upp dotra och hennes mor på Centralen...hade med mig presenterna...ett kinderägg, ett Bajen-nyckelband & en hjärtformad box fylld med gelehjärtan (för att visa hur mycket jag älskar henne..)...hennes mor var stressad..och därmed allmänt otrevlig...hon kan fan inte uppföra sig...stressad helt utan anledning...stod och vinkade när tåget åkte..kämpade som fan för att hålla tårarna borta...två månader tills jag ser henne igen...och hon bor i ett helt annat jävla land nu...det är känslan iaf...skit..e känslan...

2 tröst i bedrövelsen...jag slipper undan att vara borgenär..nånting som höll på att kosta mig en betalningsanmärkning för att dotras mor är oduglig...
Hon har gått ner 28 kilo..men hon är fortfarande fetare än mig...så jävla rätt...nu hoppas jag att den där Kjelle är en helmupp alternativt att han inser fadäsen och att de är tillbaks i Dalarna snart...tror att dotras mormor känner samma sak...

Imorgon tänker jag förena mina två stora intressen..fotboll och alkohol...eftersom jag tycker båda grejerna är så roligt borde jag få dubbelt så roligt..(ja eller hur??)...Pitan och jag öppnar på Kanalplan med HTTF..lite pilsner..sen hem till Pitan och Sverige vs T&T..mer pilsner..

Förresten..älskade "Keff" i dagens city....Källström...några dagar före VM dundrar Mongo-Kim en mörsare i huvudet på sin bäste kompis..tack Kim..

"Över vatten, över berg
Över städer och äng
Nu är gråmånen upphängd igen"

Jerk

Kommentarer
Postat av: Jenny

Fotbolls-VM inomhus. Va fasen. Är du inte ledig? Du vet att matcherna börjar 15. Dessutom kan du ju vara en riktig "bonna" som min man skulle säga och bege dig till Rålis. :) Själv är jag sjuk, jävligt kul VM det har varit så här långt - not.

2006-06-12 @ 12:59:50
Postat av: Jerk

Näe..behöver min semester till älgjakten och ett par veckor med dotra...eftersom det gick dåligt då jag drack öl en hel dag funderar jag allvarligt på att sitta ensam hemma på torsdag...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback