Working class hero...

Rubrik på aftonbladet.se: Värmen kommer..den 11 Juni är den här..

Varför då? Då kan det gott vänta en månad till..fotbolls-VM börjar den nionde och håller på i en månad...vad fan bryr jag mig om vädret då?..jag ska sitta inne och titta på fotboll..skrika på domarna och hålla tummarna för mina spelare i drömelvan...det är bara slöseri med sol...

Ok, den 10 juni kan det vara fint..tänkte gå på Kanalplan med en kasse öl innan det är dags för inflyttningsfest hos Pitan och Sverige vs T'n'T på tvn....sen kvittar det..funderar allvarligt på att ställa in midsommar för att istället titta på fotbolls-vm...ja, vadå? sparar ju pengar på det sättet också..

På lunchen frågade de igen om jag ändå inte skulle vara med på sommarfesten..du kan ju lämna pengarna hemma? Nej, jag har tackat nej...tydligen är vi endast 4st på företaget som inte kommer...en är bortrest på semester, en annan håller på med bokslutet..och så var det en till..kommer inte ihåg dennes skäl...jag är den enda som anger undvikande av baksmälla och sjukdag dagen efter som skäl...nåja...

Enligt de andra så var den bästa sommarfesten när de spelade in schlagerlåtar med egna texter för ett par år sedan...jag var inte med på den festen heller...jag kanske gör dem en tjänst?

Hade en grymt jobbig dag idag...problemet med leverantören i Tallinn fortsatte...så idag efter kontorstid fick jag bli arbetare för ett tag...satt och printade ut etiketter...först lägga in texten i olika wordfiler..sen ladda skrivaren med etikettarken..tror det blev bra..nu slåss vi bara över vilka som ska slippa kila över till Ericsson med etiketterna imorgon..missade ena mötet också..var tvungen att sitta vid datorn..vänta på mejl från Estland och godkänna deras etiketter...sedan skickade dem de etiketter de hann skriva ut via UPS, så vi ska ha dem före lunch imorgon...så stressen fortsätter imorgon...

Någon som är sugen på mitt jobb? Ta det..tyvärr kan vi inte erbjuda lugna dagar, status eller en skälig lön, men det är väl inte hela världen?

Det blev en ny månad idag..det betyder månadsrapport, offertstatistik å annat drygt...sen har jag en relativt tung förfrågan att räkna på (hann inte idag pga strulet med Estland..)...lite RoHS-svar att göra (skitkul..att göra dem gång på gång..samverkan mellan avdelningarna tack...)..och så är det fredag..måste dammsuga..gå till pappersinsamlingen med tidningar, samma sak med tomflaskorna och fulölen från förra helgens fest..panta de burkar jag kan..handla lite grejer eftersom dotra kommer tidigt på lördag förmiddag...oj, vad synd det är om mig som har så mycket att göra...

måste flytta datorn...just nu är det ett program från Brasiliens träning på Sport-Expressen och jag missar det pga detta bloggande...det måste ändras på under VM...kan ju inte missa någon fotboll..och vill ju inte svika fansen till denna blogg (hybris gosse...hybris..) med att släcka ner bloggen under VM...VM är dessutom betydligt längre än OS var...

Å på söndag e det derby i stan igen...Bajens damer ska piska Jyrgårn/Älvsjö på Kanalplan...jag och dotra kommer vara där..

"Money, money, money
Must be funny, in a rich man's world"

Jerk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback