Återskapandet av "Russin-internet & musikkarriären..

Tänk er att det är sent torsdag kväll vid halv tolvtiden på kvällen i bakgrunden står tv:n på..något pokerprogram..detta är ungefärligen vad jag plitade ner då..

Okej, jag var på ovanligt bra humör och tänkte skriva ett glatt, roligt och inspirerande (nåja) inlägg, men då segar sig internet rejält..bra att fortfarande köra på telefonmodem..liksom..skaffa bredband och kom in i 2000-talet..du är snart ensam att köra med Russin-internet..som straff får du en slö kniv att skära med..

Tröttnade och började surfa runt lite på nätet..va fan..de sidorna går ju på som vanligt...det är fucking webblogg som segar..suck..suck..

Kanske ska passa på och gnälla om snön också..när jag ändå är på det humöret menar jag..bannade jä-la snö..ge dig nu...okej, vi förstår..du kan lamslå ett helt land, men nu har du gjort ditt låt våren komma...jag behöver våren..solen..värmen..tjejer i mindre kläder..och billig öl på uteserveringar (ja, tjena..lycka till med det i sthlm)..

Enough..idag efter spinningen började en grabb prata med mig i duschen..ska det bli så nu? ska jag få vänner på gymmet?? Varför då?? Varför har inga tjejer börjat prata med mig i duschen? Jag får nog gå in till damernas nästa gång...

Förresten han kanske är..?? Schysst..min första spinning-groupie...nu kvittar det eftersom jag är en ärbar man..jag sysslar inte med sånt...enligt Vonsan kommer jag aldrig mer syssla med sånt..synd eftersom det är min drivkraft i livet...känns iaf skönt att jag börjat med steg 1 (träna) för att åter bli en kraft att räkna med..snart är det dags för steg 2..bli snuskigt rik och skaffa takvåning vid Medis..dit har jag inte riktigt kommit än..men jag spelar på Lotto iaf..

Apropå spelande..på vägen från tuben till jobbet idag började jag skriva en raplåt om trav (fråga mig inte varför)..den var väl inte direkt lysande..ett av rimmen var något i stil med "Gudagott med sir Henry i mörkblått"..men ändå...innnan jag var framme på jobbet hade jag hunnit sitta i diverse talkshows och förklara varför jag dedikerat låten till Einar Johansson och om hur jag i tonåren åkte med min käre far på trav varje vecka och spelade bort pengar..

Jaja, låten kanske sög, men kan "Kuddkrig" vara med i melodifestivalen hade den låten kunnat bli en hit.."Kuddkrig" kan vara den sämsta svenska låten som någonsin skrivits..det baserar jag på min egen musiksmak och på dotras..hon tyckte om den..och hon har ingen bra musiksmak...

Låten var betydligt sämre än "Hellskater" med Beachie Boys..aldrig hört talas om dem? det kanske beror på att Beachie Boys var jag och Krille, som var stenhårda rappare i nedre tonåren...innan Beachie Boys hade vi ett hårdrocksband som hette CC-Top...det bandet sprack eftersom jag aldrig lärde mig spela elgitarr..fast jag köpte en i alla fall..vi skrev ett par låtar till, men jag minns inte hur de gick..

Just ja..vi hade ett punkband också..Vyvyan's Socks..jag var sångare..då var Mange med också..vi gjorde en låt.."SPG"..SPG..you gonna burn in the toaster..(för er som undrar över namnet..Hemma värst/the Young Ones borde hjälpa..

Hallå i morron är det fredag!..som Chulls så fint skrev..ja imorgon är det fredag..dags för ytterligare en genomtrist helg..har du några planer inför helgen?? Tja, köpa nya köksknivar..skära lite, kanske slå på gasen i ugnen en vända..stoppa in huvudet och se vad som händer...det är så trist..jag är pank..det är första problemet..det andra..steg 1 ovanför..jag måste stå ut nu...hålla i träningen..

Jag har två liter sprit i hallen som jag inte kommer att röra..min inre styrka börjar bli för stark...den måste försvagas..så jag kan hälla i mig spriten..gå ut på något sunkhak och sedan gå ensam hem..skälla på personalen på Donken för att de inte serverar McFeast efter klockan tolv..till sist vakna upp med dunderångest på söndag..och så pank att jag måste ta ett Finax-lån för att köpa en liter mjölk..men det kommer jag inte att göra..jag kommer att förbanna min tristess..skriva lååånga trista inlägg på bloggen om hur trist jag har det..fast hjälpen endast är ett par korta steg bort..

"I'm not a heavy-weighter
I'm just a Hellskater"

Någonting liknande var det..inse vad ni hade missat om jag inte lyckats återskapa detta..hmm nu när jag läser inlägget igen kanske jag får tagga ner lite om hur bra det var..hmm...becasue first impressions last..

Jerk

Kommentarer
Postat av: www.chulls.webblogg.se

förhoppningsvis har du festat en jävla massa i dina dar! men hey, när blir man eg. för gammal? det är väl ungefär när du blir stoppad av vakten å får kommentaren "vi har faktiskt en åldersgräns uppåt också!" DÅ är det illa!!!

2006-03-03 @ 16:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback