Dagens I-landsproblem

Har problem ikväll...är grymt sugen på popcorn...igår köpte jag så att jag kan poppa hemma...lite old school sådär...ni vet...det tar 14 diskningar för att få ren kastrullen...

I mina tankar så poppar jag lite..slår på Hipp hipp-dvd:n som jag lånat av Håkki..äter lite snyggt..slänger upp ett par popcorn i luften som jag tar i munnen läskar mig med lite dricka...

Verkligheten lär se mer ut som...tappar popcorn över och innanför tröjan..något popcorn missar hela mig och jag sitter på det i soffan tills hela soffan är full av popcornsrester...jag läskar mig med kranvatten...mmm..gott..eller nåt sånt..

Största problemet är vad jag ska dricka..jag har mjölk så det räcker till popcornen, men då har jag inget att dricka till frukost imorgon..ja, jag vet jag bor innanför tullarna..närmaste ställe att köpa mjölk är mindre än 100 meter bort, men det är Vasaloppet imorgon...jag har ställt klockan...kliver upp och ser starten...somnar sedan på soffan..vaknar till ibland och ser vem som leder..sedan är det dags för frukost runt 10-tiden...har liksom inte lust att springa (läs gå) ner till närbutiken innan dess...sedan efter frukosten är det dags att duscha och kamma skägget...dags att titta på innebandy..åttondelsfinal Bajen vs Dalen...den börjar redan halv tolv..sopig tid..nu missar jag vem som vinner Vasaloppet...

Jamen, vilket problem..se det på sporten då...men då är jag iväg och spelar innebandy...du ser..jag har två i-landsproblem..fan, det var värre än jag trodde...måste nog ta in en konsult för att få rätsida på problemen...någon som känner sig manad? Betalningen lär bli ganska sparsam och kommer inte att komma i tid...men i gengäld kan ni känna er glada över att ha löst dessa svårlösta problem och gjort en medmänniska glad...

Vänta nu..jag har öl..fast det är inte popcorndricka...öl funkar till chips..skulle jag dricka ölen så får jag också problemet med berusning..och börjar jag ringa runt till allehanda löst folk för att locka ut någon till ett sunkhak på Söder..dålig idé..då förvärrar jag bara min monetära situation..

Hmm..i Håkkis spritkasse..finns det inte läsk där??
(paus..springer (ja ni vet..) ut i hallen och kollar...

Bingo..drickaproblemet löst...så..då blev detta ytterligare ett meningslöst inlägg..varför skulle jag skriva om ett problem som jag sedan löste innan jag ens publicerat inlägget??

Nåja, ni får stå ut med det..nu ska jag poppa popcorn och dricka upp Håkkis läsk..samtidigt som jag ser på hans Hipp hipp-dvd...det kan han ta...han är i Sydafrika...den nedrans...han tjänar för mycket och betalar för lite underhåll helt enkelt...

"Poppa upp i topp e toppen i år
Pop pop pop upp i topp topp"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback