En onödigt lång resumé av schlagern..

Ok, då resten av bloggvärlden gör det hänger jag på....och ja, jag skulle hoppa från bron också...

1. Andreas Johnson - Sing for me
Växte till en liten favorit, men så fort jag ser Andreas tänker jag på Björk i korplaget..undrar om Trånkan-Andy också hänger på Stuket?
2. Björn Kjellman - Älskar du livet
Favorit från början, men helt rätt att han inte vann..klart skeptisk till scenkläderna..färgen..färgen..såg ut som i gamla Helan & Halvan-filmer som de färglagt i efterhand...
3. Linda Bengtzing - Jag ljuger så bra
Lyfte bladet från munnen och avslöjade det vi män alltid trott om tjejer...också något av en favorit..nej, inte för hennes vackra ben eller förtjusande axlar...energin..energin...
4. The Poodles - Night of passion 
Helt okej..men den viktiga frågan är om de har någon som helst cred kvar i hårdrockskretsar..sångarens kläder var värre en Kjellmans...
5. Magnus Carlsson - Lev livet
Första gången jag hörde den idag...har glömt den redan..är ganska säker på att Racke röstade på den...han är galen i MC..näe..han e hetero ändå...
6. Rednex - Mama take me home
Vet inte..känns som att låten är helt okej, men ack så malplacerad..när de snackar om hur många genrer som är representerade mår jag bara dåligt..schlager..jag vill ha schlager..inte Haninge-country..
7. Carola - Evighet/Invincible
Ja...hon är Carola..blåser bort konkurrensen med hennes framträdande...får inget grepp om sången dock, men i melodifestivalen lyssnar man med ögat...
8. Magnus Bäcklund - The Name of love
Bono var sjuk, så Magnus fick hoppa in i U2 en vända..bandet var dåligt redan innan och nu hade han glömt byxorna också...
9. Kikki Danielsson - Idag & imorgon
Återigen..melodifestivalen lyssnas med ögat..låten är redan en hit hos dansbanden..går ni på rotundan i sommar torde ni höra den ett flertal gånger..vill inte..men måste..hur såg hon ut?..Kjellman var snygg i jämförelse...Kikki skulle nog lånat lite axelvaddar från Lena PH-86..flaskformad..på mer än ett sätt..
10. BWO - Temple of love
Kanske låten som borde skickats..men jag tröttnade på den andra gången jag hörde den...Baltikum-engelskan kanske hade funkat i Aten..alltså..jag är osäker på textraden..men visst fan sjunger han "We all wants love"? Want heter det..gå för fan ur grundskolan innan du börjar skriva texter på engelska..min andra tolkning är att han sjunger "We are once love(d)"..lika obegripligt, men efter att ha jobbat med en estnisk leverantör i några år, så ser jag hur den skulle kunna funka på andra sidan sjön..

Kort och gott...hade nog helst sett Trånkan-Andy..eller Bengtzing...men Carolas framträdande var som väntat översvallande..skulle kunna tänka mig att tala i tungor med henne någon gång...har väntat sedan 1983 nu...störtförälskade i en kycklinggul 16-åring..tyckte att 8 år inte var så farlig åldersskillnad...fast för att ha haft en chans skulle jag väl valt bibelskola istället för teknisk...

Lena PH..äntligen har hon vuxit ut till den amazon hon haft i sig..på 80-talet var hon på tok för smal, men nu..helt perfekt..hennes ögon...hennes humor...en gång till, en gång till...

Jihde & Wikegård..det var riktigt riktigt roligt första gången från studion i Turin...nu var det bara lite kul..

Fast jag saknade Hannah Graf....för min sexuella frustrations skull saknade jag också Jessica A..

"Främling vad döljer du för mig
i dina mörka ögon"

Jerk

Kommentarer
Postat av: Yvonne

När du gör nåt gör du det grundligt :o)

Postat av: Jerk

mm..eller för mycket skulle man också kunna säga..men textraden i BWOs låt retar mig något fruktansvärt..Regina på tvn..för din skull ignorerar jag henne ;)

2006-03-19 @ 00:47:31
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Yvonne

Du är en sann vän du! :o)

2006-03-19 @ 08:23:34
URL: http://vonsans.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback