Grizz - mitt nya tuffare smeknamn...

Har fått ett nytt smeknamn av jobbets amerikanske göteborgare..Grizz...kort för Grizzly Adams..han tyckte tydligen att jag liknar honom nu..med skägget och det ovårdade håret..lite kul..får se om någon på kontoret förstår det hela..det var tydligen en stor tv-serie i staterna, men vad jag vet har den aldrig visats här..

Vill ni veta mer?? då får ni googla lite pojkar och flickor...lite bättre än blogg-Jerker tror jag..definitivt bättre än de riktigt gamla smeknamnen jag haft...

Kuka var ett av dem...fick det redan i ettan när de elaka treorna retades med mig och jag försökte försvara mig med ord...som tur var fastnade det aldrig hos mina kompisar..som det gick för Veronika (tror jag hon heter)..söt tjej från Lima...hon kallades för Korken...för att hon stoppade upp...behöver kanske inte fortsätta..hmm...undrar om hon fortfarande är gift....

Trollbror är ett annat smeknamn jag fått bära...återigen en referens till håret..sedan inbegriper det också mitt andranamn...nej, inte troll...Bror..efter min käre far..så den stackars kvinna som någon tänkt avla fram en som med mig får finna sig i att ungen kommer att heta Bror Erik xxxx....xxxx lär bli tilltalsnamnet och där kan jag tänka mig att förhandla..förhoppningsvis blir det en annan situation än med mitt första barn...

Fler smeknamn..hmm? Räkan..inte så spritt..det var en annan Jerker som egentligen kallades det..en äldre som var typ 2 meter lång...så då fick jag heta det en vända också...

Jerka..inte så vanligt..använder jag mest själv..förutom Jerk då..blev lite fel för några år sedan när vår (numer fd) Global Key account manager började..jag presenterade mig med orden " Hi, you can call me Jerk"..och han sa..I don't think so...han var Schweizare...

Vår unge bildsköne hjälte..sedermera Vår hjälte..till sist VH..använde jag när jag skrev min skvallerspalt...Maltes skvallerspalt..med läsare i två länder...fick sluta med ung & bildskön allt eftersom åren härjade det tidigare så vackra ansiktet (lite litterär försköning är fullt tillåtet..)..

Kronblom, hängde nog med ett tag trots allt..har alltid sett slö ut..även de få gånger jag ansträngt mig...iofs har jag oftast ansträngt mig för att komma undan det jag ska göra så...

En gång myntades också uttrycket "tonårsdrömmen"..då var jag ung på riktigt...

J-man kallades jag av Patsys far..han tyckte inte Jerker fungerade så bra i Philly...min tid som gigolo...ett inlägg som skulle kunna vara intressant, men aldrig skrivs...

"den snabbe"..där får jag skylla mig själv..fick ett svar från en på innesälj att hon uppskattade att jag var så snabb..svarade att min fd flickvän inte var lika överväldigad av det...

JE Roll...mitt rapnamn..så här 18 år senare ser jag hur löjligt det låter...men det rimmade med Super Bowl..så det kom till användning i en låt vi gjorde...

Mitt nick på IRC var Sandstrom eller Sandstorm...jag skrev fel ibland...Internet Relay Chatt..för de unga som aldrig kommit i kontakt med ordet...satt där många timmar under mitt sista år i skolan..fler timmar än jag var på lektionerna...

Igår kallade Sälen mig Mål-Jerker på innebandyn då jag på det femtielfte försöket lyckats göra mål..det vore ett störtskönt smeknamn..som Mål-Micke (nr 16 i Bajen fram tills nu...en guldhjälte..)..

Tror det sums it up...har säkert missat något...rena skällsord som mupp och liknande tar jag inte med..då skule inlägget åter bli sådär snuskigt långt..

"Cracked up, stacked up, 22, psycho for sex and glue
lost it to Bostik, yeah."

Jerk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback